• Anonym (Superledsen)

Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.

Jag och min sambo har varit tillsammans i fyra år och bott ihop över tre av dem. Vi är över 35 båda två. Vi har en liten på elva månader som är vårt allt. Ok, vi har haft det lite upp och ner på sistone- men inget allvarligt. Sånt groll som sambos har. Vi är båda speciella på vårt sätt om man säger så. En av min sambos stora känslomässiga problem är hans misstänksamhet och oförmåga att lita på folk. Han har framförallt ett längre förhållande bakom sig som slutade illa pga hennes otrohet. Men jag har så vitt jag vet ALDRIG gett honom skäl att misstro mig. Jg har knappt varit ute på fyra år ( av eget val). Men så i en helt vanlig dispyt idag så kommer det fram att han haft tvivel länge och vill göra faderskapstest. Jag blev så jävla sårad och ledsen att jag spydde. Och nu vet jag inte hur jag ska kunna gå framåt. Testet är beställt, kommer nästa vecka, men vad gör det? Detta är ett fullständigt misstroendevotum av mig, jag blir illamående bara jag tänker på det. Trots att jag ju vet vad testet kommer att visa. Jag har varit 150% trogen, sådan är jag som person. Skulle aldrig falla mig in attara otrogen och det sårar mig som fan att han kan tro det! Fan jag älskar honom, och har har så många bra kvaliteer, men hur fan går man vidare efter något sånt här? Han har sagt att han tar på sig att be om ursäkt för misstro om testet visar att liten är hans, men som sagt- hur ska JAG nu kunna lita på honom??

• Svar på tråden Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.
  • Twins2
    Anonym skrev 2012-01-05 19:10:50 följande:
    Så du tror på allvar att en far vill göra faderskapstest för att förväxling kan ha skett på bb?

Nej, jag skrev att det var olika teorier bland många för att en pappa skulle vilja göra faderskapstest
  • Twins2
    Anonym (Superledsen) skrev 2012-01-05 19:10:54 följande:
    Vi har inte lämnat blodprov. Vi har beställt hem ett test som kommer på måndag ( gå hela helgen nu med detta... :( ). Jag gick med på det. Mest för att kunna säga I told u so. Förväxling på bb har det ALDRIG varit snack om. Finns inte en chans till det. ... Usch. Får se hur vi fortsätter nu.. Tror som sagt inte hans misstänksamhet stillar sig av detta. Han är enormt cynisk tyvärr :(.

Fast både du och barnet måste lämna blod så att de har nåt att jämföra med...
  • Twins2
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-05 19:13:13 följande:
    nänänä---- det händer inte. Har jag mycket svårt att tro.

Man är inte så länge på BB, de allra flesta åker hem inom 2 dygn och på den tiden hinner inte några siffror nötas bort eller band åka av, dessutom har barnen band både runt handled och fotled och att båda skulle åka av är ju rätt så otroligt

Samma sak att man skulle lämna bort barnet till någon för att man behöver sova...barnmorskorna är inte barnvakter utan man får klara sig i mångt och mycket själv på sitt rum.

Det är bara i extrema fall som man får "barnvakt" men i mesta mån ska man lösa det själv med hjälp av pappan eller annan anhörig man kanske har med sig.

De som föder barn för andra gången får oftast åka hem inom några timmar efter förlossningen numera. och de som får stanna mer än 2 nätter är de som har någon form av problematik, jag tex fick stanna för att jag inte fick igång amningen och barnmorskorna på mitt bb var amningsfanatiker, ingen på min korridor stannade mer än 2 nätter, även förstföderskor får åka hem direkt om de mår bra.
    Man ska aldrig säga aldrig.
  • Anonym
    Twins2 skrev 2012-01-05 19:24:30 följande:
    Fast både du och barnet måste lämna blod så att de har nåt att jämföra med...
    det står nog i instruktionerna till testet ska du se.
  • Twins2
    Anonym skrev 2012-01-05 19:25:47 följande:
    det står nog i instruktionerna till testet ska du se.
    ? Om de inte har blod från mamman och ffa barnet så kan de inte jämföra med nåt...
  • Petronella01
    Twins2 skrev 2012-01-05 17:53:17 följande:
    Jag ser inte problemet. Han vill ha ett test för att ska vara säger på att han är pappan. Låt han göra ett test då. 
    Att han är osäker på om han är pappan eller inte (du skriver ju själv att han har problem med misstänksamhet och att lita på folk) har väl inte med om du kan lita på honom eller inte?! 
    Varför inte? Det är på sig själv man känner andra, och folk som utan fog börjar gapa om otrohet har i regel inte rent mjöl i påsen själva.
    If you´re not part of the freaks, you´re part of the boredom
  • Anonym
    Twins2 skrev 2012-01-05 19:27:50 följande:
    ? Om de inte har blod från mamman och ffa barnet så kan de inte jämföra med nåt...
    Du har helt rätt och det är ju det jag säger.. att allt de behöver veta och göra står i instruktionerna
    - de har ju beställt ett testkit, där står det hur de ska göra, har gjort ett sånt själv..all info står där och så skickar man in blodproverna ELLER svabb-topsen till ett labb..Man måste inte ta blod, man kan göra det med saliv också. Beror på vad det är för typ av test.
  • slemtorsk i din bralla
    Petronella01 skrev 2012-01-05 19:29:40 följande:
    Varför inte? Det är på sig själv man känner andra, och folk som utan fog börjar gapa om otrohet har i regel inte rent mjöl i påsen själva.
  • Krake

Jag hade blivit sårad främst å mitt barns vägnar då jag skulle se det som att han skapade en distans mellan sig och sonen. Därför förstår jag TS. Man tänker och känner att det är vi tre, sen får man reda på att han går och funderar på det viset... nä.

Men visst, självklart skulle min partner "få" göra test om han nu skulle vilja det. 

Moster, inte monster.
  • Twins2
    Anonym skrev 2012-01-05 19:30:17 följande:
    Du har helt rätt och det är ju det jag säger.. att allt de behöver veta och göra står i instruktionerna
    - de har ju beställt ett testkit, där står det hur de ska göra, har gjort ett sånt själv..all info står där och så skickar man in blodproverna ELLER svabb-topsen till ett labb..Man måste inte ta blod, man kan göra det med saliv också. Beror på vad det är för typ av test.

Salvi tar man inte. Om man inte tar blod så görs topping på alla inplandade. (DSN avskrap från innansidan av kinden)
Svar på tråden Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.