• Anonym (Superledsen)

Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.

Jag och min sambo har varit tillsammans i fyra år och bott ihop över tre av dem. Vi är över 35 båda två. Vi har en liten på elva månader som är vårt allt. Ok, vi har haft det lite upp och ner på sistone- men inget allvarligt. Sånt groll som sambos har. Vi är båda speciella på vårt sätt om man säger så. En av min sambos stora känslomässiga problem är hans misstänksamhet och oförmåga att lita på folk. Han har framförallt ett längre förhållande bakom sig som slutade illa pga hennes otrohet. Men jag har så vitt jag vet ALDRIG gett honom skäl att misstro mig. Jg har knappt varit ute på fyra år ( av eget val). Men så i en helt vanlig dispyt idag så kommer det fram att han haft tvivel länge och vill göra faderskapstest. Jag blev så jävla sårad och ledsen att jag spydde. Och nu vet jag inte hur jag ska kunna gå framåt. Testet är beställt, kommer nästa vecka, men vad gör det? Detta är ett fullständigt misstroendevotum av mig, jag blir illamående bara jag tänker på det. Trots att jag ju vet vad testet kommer att visa. Jag har varit 150% trogen, sådan är jag som person. Skulle aldrig falla mig in attara otrogen och det sårar mig som fan att han kan tro det! Fan jag älskar honom, och har har så många bra kvaliteer, men hur fan går man vidare efter något sånt här? Han har sagt att han tar på sig att be om ursäkt för misstro om testet visar att liten är hans, men som sagt- hur ska JAG nu kunna lita på honom??

• Svar på tråden Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.
  • slemtorsk i din bralla
    MammaJ2011 skrev 2012-01-05 19:39:41 följande:
    Måste bara hoppa in och säga att vi fick "barnvakt" några gånger. Nån gång under nätterna och en gång på dagen för att vi skulle kunna få lite luft! Inget extrem fall, bara två trötta föräldrar med en väldigt ledsen herre!
    Och det där bandet på sonen åkte av första dagen, ville aldrig sitta kvar så vi struntade i det och det var ingen som sa något.
    Men skulle någon förväxla våran son så hade vi självklart märkt det direkt eftersom vi från första stund faktiskt vet hur våran son såg ut!
    exakt.. det var ju ett extremfall i erat fall.. men de allra flesta får inte lämna över barnen för man ska ju klara det själva sen hemma också. Men undantag finns ju alltid och efter bara några timmar så känner man ju igen sin knatte ...
  • Twins2
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-05 19:41:10 följande:
    exakt.. det var ju ett extremfall i erat fall.. men de allra flesta får inte lämna över barnen för man ska ju klara det själva sen hemma också. Men undantag finns ju alltid och efter bara några timmar så känner man ju igen sin knatte ...

Många lämnar över barnet till barnmorskorna för att få andas och få luft. Är inget ovanligt eller nåt extrem fall. Jag lämnade (gladerligen) bort mina små båda gångerna jag födde för att kunna få andas, få luft och vara själv med pappan eller bara helt själv.
  • HäckHäxan
    Anonym skrev 2012-01-05 19:36:46 följande:
    När vi gjort testerna på familjerätten har dom bett oss att skrapa i kinder och i gomen, men det kanske räcker med kinder.
    Här togs blodprov på barnet och pappan, antar att de tog på mig också, men det minns jag inte så noga.
    Dom vill lära dig bli smal utan att banta, med så mkt plast i kroppen att du går att panta.
  • Spartacus

ryser fan inombords... HUR står ni ut med sådana människor??!

det är ett sjukligt beteeende att vara så misstänksam när man inte har anledning till det och dom borde söka terapi för detta för deras egen, eran och för era barns skull! hur kommer det här ta sig i uttryck när barnen blir äldre?

• Anonym (10%)

Visste du att en av 10 fädrar uppfostrar en annan mans barn utan att veta om det!

• The past is now

Jag tycker så här: Har man rent mjöl i påsen så har man ingen anledning att må dåligt och bli arg. Jag har sagt till båda fäderna att skulle dom öht tvivla så varsegod, jag välkomnar det. JAG är ju säker men karl kan inte det.

• Milla C

Har bara läst TS, men min personliga reaktion är: Familjerådgivning! Ni måste få prata igenom ert förhållande, och hans oförmåga att lita på någon, med en utomstående! Annars kommer det nog aldrig att funka i framtiden - hur mycket du än älskar karln.

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Anonym

Du förtjänar ett bättre liv och en bättre man än någon som misstror dig så här otroligt mycket. Han är så respektlös!!! Bottenlöst!
    Snälla TS, ta tillvara på ditt liv på bästa sätt. Kompromissa inte bort din lycka. Ett förhållande utan tillit väger väldigt lätt. Det finns så många fantastiska män därute som skulle dyrka dig. Nöj dig inte med mindre!

• Anonym

Har endast läst Ts men... Ja, min första tanke då jag läser det du skriver är att din sambo behöver få hjälp. Hans misstänksamhet låter sjuklig. Tänk bara att gå i 11 månader och "tro" att barnet ev inte är hans och det utan några som helst skäl!

• Anonym (Superledsen)

Vi får hem så vi ska topsa i munnen. Har för övrigt precis haft det mest ärliga och raka samtal jag någonsin haft med min sambo. Vi har pratat nu och sagt att när testsvaret kommer så ska han ge mig en GRUNDLIG ursäkt, och sen ska vi gå i familjeterapi. Han tyckte det var en riktigt bra ide. Han sade själv att han har en massa osäkerheter och problem med detta att behandla. Men han kan inte hjälpa sin gnagand oro, därav testet. Fortfarande sårad som fan, och arg o ledsen- men samtalet var riktigt bra!! Tack alla för stöd och svar.

Svar på tråden Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.