• Anonym (Superledsen)

Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.

Jag och min sambo har varit tillsammans i fyra år och bott ihop över tre av dem. Vi är över 35 båda två. Vi har en liten på elva månader som är vårt allt. Ok, vi har haft det lite upp och ner på sistone- men inget allvarligt. Sånt groll som sambos har. Vi är båda speciella på vårt sätt om man säger så. En av min sambos stora känslomässiga problem är hans misstänksamhet och oförmåga att lita på folk. Han har framförallt ett längre förhållande bakom sig som slutade illa pga hennes otrohet. Men jag har så vitt jag vet ALDRIG gett honom skäl att misstro mig. Jg har knappt varit ute på fyra år ( av eget val). Men så i en helt vanlig dispyt idag så kommer det fram att han haft tvivel länge och vill göra faderskapstest. Jag blev så jävla sårad och ledsen att jag spydde. Och nu vet jag inte hur jag ska kunna gå framåt. Testet är beställt, kommer nästa vecka, men vad gör det? Detta är ett fullständigt misstroendevotum av mig, jag blir illamående bara jag tänker på det. Trots att jag ju vet vad testet kommer att visa. Jag har varit 150% trogen, sådan är jag som person. Skulle aldrig falla mig in attara otrogen och det sårar mig som fan att han kan tro det! Fan jag älskar honom, och har har så många bra kvaliteer, men hur fan går man vidare efter något sånt här? Han har sagt att han tar på sig att be om ursäkt för misstro om testet visar att liten är hans, men som sagt- hur ska JAG nu kunna lita på honom??

• Svar på tråden Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.
  • Anonym

Jag och min sambo har DNA-testat alla våra tre barn. Han ville det och jag gick med på det. Jag har ingenting att dölja och jag vet att han är ett sånt kontrollfreak som bara måste veta allt till 100%. Det är hans personlighet och han litar knappt på sig själv. Även om han aldrig någonsin misstänkt mig för någonting sover han gott om nätterna när han är säker. Detta pratade vi om INNAN vi skaffat barn.

Hade han dock gjort som dig TS så hade jag blivit fly förbannad.

Vad är det för test? Dom gånger vi gjort har mamma, pappa och barn lämnat salivprov. Är det inte så man gör även på dom man beställer? 

• Anonym
    Twins2 skrev 2012-01-05 19:24:30 följande:
    Fast både du och barnet måste lämna blod så att de har nåt att jämföra med...
    De test man betäller hem är inte blodprover, man ska topsa barnets och faderns mun...
  • Twins2
    Petronella01 skrev 2012-01-05 19:29:40 följande:
    Varför inte? Det är på sig själv man känner andra, och folk som utan fog börjar gapa om otrohet har i regel inte rent mjöl i påsen själva.

Fast det har ju inget hur hon ska kunna lita på honom. Om hon litar på honom så gör hon det oavsett vad han gör. Om hon inte litar på honom samma sak där.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-05 19:32:20 följande:
    Jag och min sambo har DNA-testat alla våra tre barn. Han ville det och jag gick med på det. Jag har ingenting att dölja och jag vet att han är ett sånt kontrollfreak som bara måste veta allt till 100%. Det är hans personlighet och han litar knappt på sig själv. Även om han aldrig någonsin misstänkt mig för någonting sover han gott om nätterna när han är säker. Detta pratade vi om INNAN vi skaffat barn.

Hade han dock gjort som dig TS så hade jag blivit fly förbannad.

Vad är det för test? Dom gånger vi gjort har mamma, pappa och barn lämnat salivprov. Är det inte så man gör även på dom man beställer? 
    Inte salivprov givetvis, man skrapar med en tops på kinderna och i gommen.
  • Twins2
    Anonym skrev 2012-01-05 19:32:23 följande:

De test man betäller hem är inte blodprover, man ska topsa barnets och faderns mun...

Och mamman. (Man kan lämna blodprover på mamman och barnet istället)
  • Twins2
    Anonym skrev 2012-01-05 19:33:09 följande:
    Inte salivprov givetvis, man skrapar med en tops på kinderna och i gommen.

Trodde det räckte med toppsning av kinderna.
  • Anonym
    Twins2 skrev 2012-01-05 19:34:27 följande:
    Trodde det räckte med toppsning av kinderna.
    När vi gjort testerna på familjerätten har dom bett oss att skrapa i kinder och i gomen, men det kanske räcker med kinder.
  • Twins2
    Anonym skrev 2012-01-05 19:36:46 följande:
    När vi gjort testerna på familjerätten har dom bett oss att skrapa i kinder och i gomen, men det kanske räcker med kinder.

Jag vet inte. Har aldrig gjort nåt.
  • MammaJ2011
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-05 19:13:13 följande:
    nänänä---- det händer inte. Har jag mycket svårt att tro.

Man är inte så länge på BB, de allra flesta åker hem inom 2 dygn och på den tiden hinner inte några siffror nötas bort eller band åka av, dessutom har barnen band både runt handled och fotled och att båda skulle åka av är ju rätt så otroligt

Samma sak att man skulle lämna bort barnet till någon för att man behöver sova...barnmorskorna är inte barnvakter utan man får klara sig i mångt och mycket själv på sitt rum.

Det är bara i extrema fall som man får "barnvakt" men i mesta mån ska man lösa det själv med hjälp av pappan eller annan anhörig man kanske har med sig.

De som föder barn för andra gången får oftast åka hem inom några timmar efter förlossningen numera. och de som får stanna mer än 2 nätter är de som har någon form av problematik, jag tex fick stanna för att jag inte fick igång amningen och barnmorskorna på mitt bb var amningsfanatiker, ingen på min korridor stannade mer än 2 nätter, även förstföderskor får åka hem direkt om de mår bra.
    Måste bara hoppa in och säga att vi fick "barnvakt" några gånger. Nån gång under nätterna och en gång på dagen för att vi skulle kunna få lite luft! Inget extrem fall, bara två trötta föräldrar med en väldigt ledsen herre!
    Och det där bandet på sonen åkte av första dagen, ville aldrig sitta kvar så vi struntade i det och det var ingen som sa något.
    Men skulle någon förväxla våran son så hade vi självklart märkt det direkt eftersom vi från första stund faktiskt vet hur våran son såg ut!
    Min lilla älskling kom 1/4 2011
Svar på tråden Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.