• Anonym (Superledsen)

Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.

Jag och min sambo har varit tillsammans i fyra år och bott ihop över tre av dem. Vi är över 35 båda två. Vi har en liten på elva månader som är vårt allt. Ok, vi har haft det lite upp och ner på sistone- men inget allvarligt. Sånt groll som sambos har. Vi är båda speciella på vårt sätt om man säger så. En av min sambos stora känslomässiga problem är hans misstänksamhet och oförmåga att lita på folk. Han har framförallt ett längre förhållande bakom sig som slutade illa pga hennes otrohet. Men jag har så vitt jag vet ALDRIG gett honom skäl att misstro mig. Jg har knappt varit ute på fyra år ( av eget val). Men så i en helt vanlig dispyt idag så kommer det fram att han haft tvivel länge och vill göra faderskapstest. Jag blev så jävla sårad och ledsen att jag spydde. Och nu vet jag inte hur jag ska kunna gå framåt. Testet är beställt, kommer nästa vecka, men vad gör det? Detta är ett fullständigt misstroendevotum av mig, jag blir illamående bara jag tänker på det. Trots att jag ju vet vad testet kommer att visa. Jag har varit 150% trogen, sådan är jag som person. Skulle aldrig falla mig in attara otrogen och det sårar mig som fan att han kan tro det! Fan jag älskar honom, och har har så många bra kvaliteer, men hur fan går man vidare efter något sånt här? Han har sagt att han tar på sig att be om ursäkt för misstro om testet visar att liten är hans, men som sagt- hur ska JAG nu kunna lita på honom??

• Svar på tråden Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.
  • slemtorsk i din bralla
    Twins2 skrev 2012-01-05 18:50:08 följande:
    Nej, det gör jag inte. Det var inte ts fall jag syftade på utan allmänt. 

TS sambo vill ju göra pga hans tidigare erfarenhet av otrohet. VIlket inte jag ser som konstigt. Dessutom har ju ts sambo problem med misstänksamhet och att inte kunna lita på folk.   
    Jag ser det som att han har problem att bearbeta saker, ett faderskapstest löser inte det.

Ett bevis på faderskap.. hmm... då har man djupa osäkerhetsfrågor man kanske bör bearbeta.

NÄ DU.. det är jättebra att du inte skulle ta illa upp eller så, men de allra flesta skulle nog känna sig väldigt kränkta och sänkta av sina män om de utan synlig orsak ville ha ett faderskapstest..

Helt klart är iaf att TS gör det och han borde verkligen ha gått vidare i livet med tanke på att han levt med en ny kvinna i fyra år. Bara för att han är osäker ska det inte gå ut över deras relation.
  • Anonym
    Twins2 skrev 2012-01-05 18:53:51 följande:
    Det händer inte nu? Kan mycket väl hända i dagens samhälle. Jag vet inte mer än det jag uppevlt när jag varit där samt under en praktikperiod under utbildningen (för 4-5 år sedan)
    Hur skulle det gå till då?
  • ja88
    Twins2 skrev 2012-01-05 18:46:50 följande:
    Långsäkt ja men förväxling av barn på bb (har hänt tidigare)
    Långsökt ja... och tror du verkligen att det är det mannen syftar på när han säger att han haft tvivel länge? Bevis bekräftelse, sak samma, han är inte övertygad om att han är barnets far.
  • slemtorsk i din bralla
    Twins2 skrev 2012-01-05 18:53:51 följande:
    Det händer inte nu? Kan mycket väl hända i dagens samhälle. Jag vet inte mer än det jag uppevlt när jag varit där samt under en praktikperiod under utbildningen (för 4-5 år sedan)
    det sätts på ett armband på bebisen i stort sett direkt när den föds och man får kontrollera att nummret stämmer överrens med det man själv har på armen..99% av tiden har man bebisen själv inne hos sig.. man lämnar inte ifrån sig barnet om det inte är något akut allvarligt så att personalen drar i väg annars är barnet i samma rum som den nyförlösta modern.

Det finns extremt små risker att en förväxling skulle ske på ett svenskt sjukhus i dag.

Jag födde barn för 7 år sedan och det fanns inte en suck till risk för förväxling då, inte heller när jag var med på min mosters förlossning för 23 år sedan så jag vet inte vad det är för kosntiga ställen du har haft din praktik på.

Finns inte ett enda kännt fall av förväxling i modern tid och det skulle upptäckts senare i livet iaf pga de obligatoriska prover som tas vid tex sjukdomar....förr eller senare upptäcks alltid sånt och det senaste fallet av förväxlingar som finns i Sverige var väl på 30-talet om jag inte minns fel
  • Anonym

Tycker inte du ska vara arg. Hade jag varit man så hade jag också velat göra det. Man kan ju aldrig någonsin lita på någon till 100 % och man vill väl vara 100% säker på att barnet är ens eget? Hade inte blivit arg om min sambo velat göra det fast jag är säker på att han är pappan. Tycker nog till och med att det skall göras på ALLA barn så att alla barn vet sina RIKTIGA rötter. så inte bara för pappans skull utan även för barnets.

• Twins2
    Anonym skrev 2012-01-05 18:55:47 följande:
    Hur skulle det gå till då?

Att man förväxlar ett barn? Ja, att du helt enkelt gör en föväxlingt...
  • Twins2
    Anonym skrev 2012-01-05 18:54:54 följande:
    Men tror du att sambon kommer att kunna lita på folk och inte vara misstänksam i fortsättningen om han bevisas vara far till barnet?

Ingen anning.
  • Twins2
    ja88 skrev 2012-01-05 18:56:14 följande:
    Långsökt ja... och tror du verkligen att det är det mannen syftar på när han säger att han haft tvivel länge? Bevis bekräftelse, sak samma, han är inte övertygad om att han är barnets far.

Att ts sasmbo har tvivel bottnar ju i hans tidigare relation.
  • slemtorsk i din bralla
    Twins2 skrev 2012-01-05 19:00:10 följande:
    Att ts sasmbo har tvivel bottnar ju i hans tidigare relation.
    ja absolut.. är det inte bättre att han bearbetar det då.. för ett faderskapstest kommer inte lösa hans problem....
  • Anonym
    Twins2 skrev 2012-01-05 18:59:07 följande:
    Att man förväxlar ett barn? Ja, att du helt enkelt gör en föväxlingt...
    Hur skulle det gå till då rent praktiskt?  Jag har fött fyra barn och inget av dem har nånsin lämnat mig på bb och dessutom fått band om foten och handen så fort de kommit ut.
Svar på tråden Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.