• Gostess

I hopp om en liten 2012

I den här tråden kan vi som hoppas på en liten 2012 följas åt och prata av oss....

Jag är en tjej på 27 år.
    Har en son på 4 år och nu tyckte vi det va dags att skaffa ett syskon...
    Jag slutade me mina p-piller december 2010.
    Lyckades bli gravid mars -10, men det slutade i ett missfall i vecka 6-7...
    Sen dess har vi försökt bli gravida igen utan resultat Rynkar på näsan

Så nu hoppas vi att 2012 är vårat år! 
    För vi längtar så efter en liten till!    

Hoppas vi är flera som kan skriva och följas åt!          

• Svar på tråden I hopp om en liten 2012
  • 2nallepuh

ha ochså en  4 åring och hoppas  detta året   år vårt år  och hoppas med på ett syskon 2012

• Krokiz

Hej!

Vi försöker få vår första. Vi diskuterade och kom fram till att ni var vi sugna på en lite skrutt och jag ut min hormonspiral 2 dec 2011, då hade den suttit där i 5år.
    Väntar bara på att mensen ska bli regelbunden Skrattande

Kram och lycka till!

• Malin026

Har en 3 ½årig dotter och hoppas på ett syskon 2012. Slutade med p-piller augusti 2011 sen tog det sig direkt men slutade med mf i v 6-7. Var hos gyn som kunde se att jag hade myom (muskelknuta) men jag hoppas inte den ska ställa till det. Så jag hoppas verkligen 2012 blir vårt år.

• Jiie
    Krokiz skrev 2012-01-10 12:27:36 följande:
    Hej!

Vi försöker få vår första. Vi diskuterade och kom fram till att ni var vi sugna på en lite skrutt och jag ut min hormonspiral 2 dec 2011, då hade den suttit där i 5år.
    Väntar bara på att mensen ska bli regelbunden Skrattande

Kram och lycka till!
    Jag tog ut min hormonspiral 20/12, men då hade jag regelbunden mens redan...så vi får väl se hur kroppen svarar på detta nu...nervöst!!
  • Krokiz

Jag hade regelbunden mens innan jag satte in spiralen och trodde jag skulle få det direkt igen.
    Tog ut den den 2 dec 2011 och fick mens 6 dec som varade i 6 dagar, sen planerades mensen till 3 jan 2012 men den kom aldrig, tog grav test 3 dagar efter utsatt datum men det var negativt.
    Sitter fortfarande och väntar på min mens. Hoppas mensen blir regelbunden snabbt så vi kan försöka med barn igen, vill så gärna bli gravid NU  Skrattande

• hjohanna

Jag har 3 töser på åtta år, sju år och åtta månader och vill nu ha en fjärde. Har inte käkat något sen jag träffade min sambo för två år sen. Lillan tog sig ganska fort, men nu verkar inte kroppen vilja föröka sig mer.

Men jag ligger i  Flört och håller tummarna :P

Madicken & Emma - mina hjärtan!
  • Krokiz
    Jiie skrev 2012-01-10 12:34:16 följande:
    Jag tog ut min hormonspiral 20/12, men då hade jag regelbunden mens redan...så vi får väl se hur kroppen svarar på detta nu...nervöst!!
    Har du inte fått någon blödning ännu efter att du tog ut den?

Då följs vi kanske åt :)

Lycka till!
  • Jiie
    Krokiz skrev 2012-01-10 12:39:04 följande:
    Har du inte fått någon blödning ännu efter att du tog ut den?

Då följs vi kanske åt :)

Lycka till!
    Jodå! Jag försökte vara lite taktisk när jag tog ut den och tog ut den 2 dgr innan mens, så mensen kom när den skulle.
    Den var intensiv, fy f*n va jag blödde...mensen from hell!! Blödde igenom allt, gick på toa en timme efter jag satt i tampongen o då lyckades jag kissa ut den!! Första gången ever!! Hade jordens mensvärk... fast tyckte det var lite "gött" samtidigt!
    Så i mitten av nästa vecka ska det vara "dags"...eller ja, helst inte dags ;)

Ja klart vi kan följas åt, det hade varit roligt!!
  • Hoppas 2012

Hej tjejer!

Gifte mig för 4 månader sen och har sen dess försökt bli med barn utan resultat. Skönt med en tråd där vi kan följas åt och hjälpa varandra.
    Blir 30 i maj och min man är 29

Svar på tråden I hopp om en liten 2012