• Gostess

I hopp om en liten 2012

I den här tråden kan vi som hoppas på en liten 2012 följas åt och prata av oss....

Jag är en tjej på 27 år.
    Har en son på 4 år och nu tyckte vi det va dags att skaffa ett syskon...
    Jag slutade me mina p-piller december 2010.
    Lyckades bli gravid mars -10, men det slutade i ett missfall i vecka 6-7...
    Sen dess har vi försökt bli gravida igen utan resultat Rynkar på näsan

Så nu hoppas vi att 2012 är vårat år! 
    För vi längtar så efter en liten till!    

Hoppas vi är flera som kan skriva och följas åt!          

• Svar på tråden I hopp om en liten 2012
  • Gostess

Mensen är här nu Skrikandes den kom nu i em!!!
    Men heller det så den kan försvinna igen om den nu ska komma!
    Funderar på att ringa kvinnokliniken och höra me dom om man kan få nån hjälp eller tips hur vi lyckas nu!
    Tycker verkligenatt vi gör allt rätt hela tiden!!!!
    Men jag ger inte upp, påt nästa gång igen!!!     

• Gostess
    Limazzin skrev 2012-01-18 10:27:53 följande:
    Till alla med oregelbunden mens:

Hormonella problem hos kvinnor
    Rosenrot gavs till 40 kvinnor med utebliven menstruation (amenorré) och oförmåga att bli gravida. Efter 14 dagars intag återfick 25 av de 40 kvinnorna normal menstruation. Efter ytterligare några månaders intag blev 11 av de 40 kvinnorna gravida.

(taget från www.naturmedel.org/sidor/rosenadd.html)

Tack för tipset. kanske skulle prova det!
  • Lyckligkvinna

Gostess: vad trist!! Men som du säger är det ju bättre att den kommer direkt! Kanske ska prova Rosenrot? Du har inte kollat in tråden med Bisolvon?

• Gostess

Lyckligkvinna nej den tråden har jag missat. Ska kolla in den. heter den bara bisolvon?

• pheia
    Lyckligkvinna skrev 2012-01-18 16:04:43 följande:
    För mig känns det som att det är bästa att ta det som det kommer. Känns som att man lätt kan bli fixerad vid ÄL testen och stirrar sig blind på dem. Även om de ger utslag, så är det ju inte ens säkert att spermierna hinner komma fram i "tid" till det mogna ägget. Jag vill försöka göra det till en roligt grej annars vet jag att jag kommer bli orolig/stressad. Förstår dock varför man vill testa sig med ÄL stickor, särskilt om man försökt en längre tid. Jag vet, varför är det så att tant röd alltid luras? Det är så konstigt. Om det ändå inte är någonting, så kan den ju lika gärna komma i tid. Kan man påverka mensen psykologiskt tro? Att man testar neg och då slappnar av och så kommer mensen? Eller är jag helt ute och cyklar. ;) Lycka till alla ni som ska testa denna veckan. Håller en extra tumme för er!!

Vet inte hur mycket alla tankar sätter sig psykologiskt egentligen.. Senast när tant Röd hälsade på gick jag över en hel vecka, och jag har alltid typ klockat. Fast troligen var det mitt missfall som strula till det. Men var helt förstörd av att ha molvärk och neg test utan att hon aldrig kika förbi. Och jag har endometrios så märker när jag har besök om man säger så. Svor över att jag säkert förlorat min mens för alltid...
  • Gostess

Jie har din mens kommit än? Håller tummarna för att du får plussa!! :)

• Jiie

Nej det har den inte... Känns annorlunda i magen så att säga... Tarmarna är väldigt rörliga, kan inte sitta i alla ställningar för de trycker och spänner i magen då. Det drar i magen och känns som minisammandragningar...

• Gostess

Jie det lät inge vidare me magen :( hoppas det går över, å att mensen håller sig borta.

• Lyckligkvinna

Gostess: har läst lite i denna tråden om Bisolvonmetoden. www.familjeliv.se/Forum-1-3/m62883197-1.html Hoppas det funkar men länkningen. ;) Det låter nästa för bra för att vara sant, när man läser i tråden. Jag är skraj att prova sånt, så det inte skadar barnet, men du får läsa och se vad du tycker. Man kan ju fråga sina barnmorska också. :)

Svar på tråden I hopp om en liten 2012