• Gostess

I hopp om en liten 2012

I den här tråden kan vi som hoppas på en liten 2012 följas åt och prata av oss....

Jag är en tjej på 27 år.
    Har en son på 4 år och nu tyckte vi det va dags att skaffa ett syskon...
    Jag slutade me mina p-piller december 2010.
    Lyckades bli gravid mars -10, men det slutade i ett missfall i vecka 6-7...
    Sen dess har vi försökt bli gravida igen utan resultat Rynkar på näsan

Så nu hoppas vi att 2012 är vårat år! 
    För vi längtar så efter en liten till!    

Hoppas vi är flera som kan skriva och följas åt!          

• Svar på tråden I hopp om en liten 2012
  • Camilla 0611

Hejsan!
    Va skoj en till som nyligen gift sig. Här blev det för 1 månad sen. Tråkigt när man vill bli gravid och det inte vill sig.

• JonisHjärta

Har en blivande 5 åring här hemma Glad som skrikit länge efter ett syskon vi har försökt sedan han var 1 men utan positiva resultat =( så vi får hoppas att 2012 kan få bli vårat år

• Lillafrökenfräken

Skulle ha fått en liten -12 nu i februari men det blev MA i v12+3 den 26 juli istället. Börjar kännas lite nu när det nästan är dags för bf. Det var andra graviditeten och andra som gick åt skogen. Nu hoppas jag på en "Made in 2012" istället även om den kanske inte kommer bli född 2012. Ska till gyn på återbesök för konstig mens på tisdag när den nuvarande mensen tagit slut. Var där strax innan jul men då var det mitt i äl och jag hade tydligen ett jättefint ägg som skulle lossa närsomhelst. Mensen var 3 dagar sen denna gång, förra månaden 2 dagar sen. Har en mens som aldrig bråkat utan orsak förut. Vet ej om det var ett tidigt mf eftersom jag aldrig testar förrän mensen varit sen några dagar, nu föll jag på målsnöret helt enkelt. Vi slutade skydda oss 2008 (första plusset kom augusti 2008, mf i oktober) men har aldrig kört med äl-tester etc utan det får gå som det går helt enkelt. Nu börjar jag iofs bli lite stressad. Fyllde 35 i oktober förra året. Sambon fyller 42 i maj och vi har varit tillsammans 10 år nu i januari.

• Gostess

Va kul att så många hittat hit :) jag har bim den 17/1 så jag hoppas det tagit sig den här gången. För då blir det ju en toppen start på året. När har ni andra bim?

• Jiie
    Gostess skrev 2012-01-10 15:09:49 följande:
    Va kul att så många hittat hit :) jag har bim den 17/1 så jag hoppas det tagit sig den här gången. För då blir det ju en toppen start på året. När har ni andra bim?
    Samma dag som dig!
  • Höst 76

Hej alla!

Jag har 3 flickor på 3,5, 2 och 9 månader var gravid med vårat 4:e barn men fick missfall i v 16. När vi fick reda på att vi skulle få ett 4:e barn så kom det som en chock, vi hade ju bestämt oss för inga mer barn. Men när vi fick missfall, så kände vi att vi vill ha en liten till.

Har nu haft första mensen efter missfallet och hoppas på ÄL runt den 18:e

Vårat första barn kom till via IVF och lyckades på första försöket. De andra två har kommit på naturlig väg och hoppas nu på att det ska bli lätt med nästa.        

• Stanzl

Tråkigt att höra om missfallet, ska ni försöka igen?

• Krokiz
    Jiie skrev 2012-01-10 13:04:54 följande:
    Jodå! Jag försökte vara lite taktisk när jag tog ut den och tog ut den 2 dgr innan mens, så mensen kom när den skulle.
    Den var intensiv, fy f*n va jag blödde...mensen from hell!! Blödde igenom allt, gick på toa en timme efter jag satt i tampongen o då lyckades jag kissa ut den!! Första gången ever!! Hade jordens mensvärk... fast tyckte det var lite "gött" samtidigt!
    Så i mitten av nästa vecka ska det vara "dags"...eller ja, helst inte dags ;)

Ja klart vi kan följas åt, det hade varit roligt!!
    Har du haft mens med din spiral? Jag har ca haft 6-8 blödningar under min 5 års period med spiral.
    Följs gärna, vi får kämpa tillsammans Skrattande
  • Jiie

Ja, jag har haft fått mens var fjärde torsdag sen 1/9... Kanske kroppens sätt att säga "hallåååå befrukta då!!"

• mallan89

Hej allihoppa!

Min sambo och jag är inne på 7:de försöket i hoppet om att bli tre i vår familj. Jag har inte användt några preventinmedel sedan 3år tillbaka och har haft regelbunden mens under hela tiden. Har äl 20/1 och vill att tiden skall rinna förbi så vi får vårat efterlängtade plus. Håller nu tummarna för att 2012 blir vårt år med massor av kärlek och lycka!!

Svar på tråden I hopp om en liten 2012