Hej allihopa! Hoppar gärna också in här. Har funderat länge på att vända mig till ett forum där det finns likasinnade, och nu har jag äntligen gjort det :) har läst en del tidigare och det verkar himla mysigt att få stöd från andra som går igenom samma sak!
Hoppas som ni andra på en liten en detta år och det ska bli roligt att följa er andras resa också.
Lite kort om vår historia:
Min mens tog väldigt lång tid på sig med att komma tillbaka efter att jag slutade med cerazette årsskiftet 09-10. Till sommaren kom den tillbaka, men inte regelbundet. Den kom två gånger, med ett par månaders mellanrum, innan julen 2010 då den försvann helt. Jag var livrädd för vad det skulle vara för fel och vågade därför inte gå till gynekologen förrän min blindtarm blev inflammerad i maj förra året. Då skickade dom mig till gynakuten (innan de visste att det var blindtarmen) och gjorde ultraljud och då konstaterades att det inte syntes några uppenbara fel. Efter det vågade jag gå till en gynekolog för en mer utförlig utredning. I juni fick jag då en tid och som tidigare hittade gynekologen inga uppenbara fel, han skrev därför ut pergotime då han trodde att jag troligtvis bara behövde en liten knuff av hormonerna för att få igång ägglossning och mens igen. Det fungerade också, mensen har varit kvar sedan dess men något oregelbunden. Cykeln varierar mellan 30-50 dagar.. åt pergotime 3 månader och nu går jag hos en annan gynekolog som verkar ta vårt problem på största allvar. Har varit hos honom två gånger nu då han gjort ultraljud och båda gångerna har det sett ut som att jag precis haft ägglossning. Det är dock inte säkert att jag har fullvärdig ägglossning, det kan vara så att jag bara kommer till en viss nivå och att ägget sedan inte släpper. Nu vill han att jag provar hormonerna igen för att han ska kunna se hur jag svarar på stimuleringen, jag ska in på två undersökningar då så han kan jämföra om det händer något från den ena gången till den andra. Känner mig ganska trygg med behandlingen nu, förra gången hos den andra gynekologen fick jag inte ens veta att man brukar gå på återbesök för att se hur kroppen svarar på behandlingen.. hoppas så innerligt att det här ska fungera nu, att det snart ska bli vår tur.
Blev visst inte så kort nu ändå.. :)