• Gostess

I hopp om en liten 2012

I den här tråden kan vi som hoppas på en liten 2012 följas åt och prata av oss....

Jag är en tjej på 27 år.
    Har en son på 4 år och nu tyckte vi det va dags att skaffa ett syskon...
    Jag slutade me mina p-piller december 2010.
    Lyckades bli gravid mars -10, men det slutade i ett missfall i vecka 6-7...
    Sen dess har vi försökt bli gravida igen utan resultat Rynkar på näsan

Så nu hoppas vi att 2012 är vårat år! 
    För vi längtar så efter en liten till!    

Hoppas vi är flera som kan skriva och följas åt!          

• Svar på tråden I hopp om en liten 2012
  • pheia

Jag har ÄL den 19/1, så beräknad BIM är 2/2. Känns som en evighet till 2 feb även om jag vet om att dagarna går fort. Tycker att det var nyss som tant Röd kikade förbi men det var 8 dagar sedan!

• pheia
    joncam skrev 2012-01-13 11:53:45 följande:
    Jag har Bim den 24/1 så har nyss haft äl, hoppas på plus! Hur ofta har ni andra sex runt äl och resten av månaden?

Sist jag var gravid, vilket tyvärr slutade i missfall, så myste vi lite extra kring ÄL. Denna gång, som är första gången som vi helhjärtat försöker sedan MF så är vi lite extra heta, haha, och än så länge har det blivit var och varannan dag. Beräknad ÄL är den 19/1 men eftersom jag hade MF så vet jag inte om cyklen är rubbad. Mensen rubbades en vecka, men det är utifrån den nya menscyklen jag räknar. Dock vet jag ju inte om kroppen hoppar tillbaka igen så vi myser redan nu.. Lite det säkra före det osäkra. Vi vill gärna se ett plus på stickan den efter 2/2 men vi får se. Är det meningen så blir det så. Måste se det positivt!
  • joncam

Pheia: Tråkigt med ditt MF, jag håller tummarna för er att det röda ej dyker upp! Ja vi har myst extra mycket vi också runt äl men tror det är bäst att man gör det hela månaden, lite extra mys skadar ju inte ;) som sagt är det meningen så är det :)

• pheia
    joncam skrev 2012-01-13 12:10:41 följande:
    Pheia: Tråkigt med ditt MF, jag håller tummarna för er att det röda ej dyker upp! Ja vi har myst extra mycket vi också runt äl men tror det är bäst att man gör det hela månaden, lite extra mys skadar ju inte ;) som sagt är det meningen så är det :)

Önskar dig också lycka till! Håll oss uppdaterade sen!:)

Jaa.. Lika bra att mysa hela månaden så är man lite extra säker... Tihi.
    Och sambon klagar inte direkt, haha..! :P
  • joncam

Pheia: det ska jag absolut göra!

Haha.. Precis det gör dom ju inte ;) nu försöker jag inte tänka för mycket på det hela, annars kanske man inte gör annat än att oroa sig och så vidare. :)

• moonlight 85
    joncam skrev 2012-01-13 11:53:45 följande:
    Jag har Bim den 24/1 så har nyss haft äl, hoppas på plus! Hur ofta har ni andra sex runt äl och resten av månaden?
    Känner på mig att det inte kommer gå så lätt för oss att bli gravid denna gång. Vi sitter i det dilemmat att han jobbar dagtid och jag jobbar skift och det är ju självklart på min eftermiddags vecka som jag har ÄL, den vecka som vi knappt ses förutom då vi ligger i sängen och sover. Så vi får inte till så mycket sex runt själva ÄL-dagen som vi skulle vilja utan får förlita oss på att dom små rackarna överlever några dagar istället =) Nån fler som har detta problem och hur gör ni i så fall?
  • saoura

Moonlight, jag och min sambo brukar också gå om varandra med tiden men det får bli lite att ge och ta från bådas sida. Trots att klockan är mycket och man bara vill sova så ägnar vi en stund till varandra istället.

Önskar jag hade vetat när jag hade BIM men istället väntar jag ut tiden och går det "för lång" tid så blir det att testa och hoppas på plus. Idag blir det 33 dagar sedan förra mensen och jag har inga tecken på att få mens och inte heller för att vara gravid. Det kan ju vända snabbt dock. Fick reda på att jag var gravid med dotter först i v 9-10 och då hade jag inte märkt någonting tidigare.

• Hoppas 2012

Hej tjejer, behöver er hjälp. Jag har fått idag jättetjocka krämvita flytningar, är det ett menstecken?

• Gostess

Fru 2011 jag är dålig me tecken för va allt kan vara för symtom! Själv har jag skita ömma bröstvårtor å bröst. Men vågar inte hoppas allt för mycket på nåt nu.

• angel24

jag hade ømma brøst och det har jag aldrig nær jag har mens men jag var visst ej gravid ændå hoppas du lyckad lycka till

Svar på tråden I hopp om en liten 2012