• Gostess

I hopp om en liten 2012

I den här tråden kan vi som hoppas på en liten 2012 följas åt och prata av oss....

Jag är en tjej på 27 år.
    Har en son på 4 år och nu tyckte vi det va dags att skaffa ett syskon...
    Jag slutade me mina p-piller december 2010.
    Lyckades bli gravid mars -10, men det slutade i ett missfall i vecka 6-7...
    Sen dess har vi försökt bli gravida igen utan resultat Rynkar på näsan

Så nu hoppas vi att 2012 är vårat år! 
    För vi längtar så efter en liten till!    

Hoppas vi är flera som kan skriva och följas åt!          

• Svar på tråden I hopp om en liten 2012
  • Gostess
    yessyca skrev 2012-01-11 13:24:31 följande:
    Tack så mycket!
    Det hoppas ju givetvis vi oxå Flört
    Vet inte om jag ska låta livmodern och alla hormoner få vila och läka eller om vi ska försöka denna månaden igen.
    Hade bestämt mig för att vänta då gynläkaren sa att det är större chans att bli gravid efter MF pga alla hormoner som redan finns i kroppen men oxå större risk för MF igen. Han tycker man ska vänta 2 menstruationer emellan.
    Min BM säger att det inte spelar någon roll och att man kan försöka igen.
    Är  så kluven Obestämd
    Vill ju ha ett plus så snabbt som möjligt men ändå att kroppen ska få läka emellan.
    Vad hade ni gjort?

Jag väntade in 1-2 mensar innan vi försökte igen när jag hade mf....
    Men för mig har det inte tagit sig än Rynkar på näsan 
  • pheia
    yessyca skrev 2012-01-11 13:24:31 följande:
    Tack så mycket!
    Det hoppas ju givetvis vi oxå Flört
    Vet inte om jag ska låta livmodern och alla hormoner få vila och läka eller om vi ska försöka denna månaden igen.
    Hade bestämt mig för att vänta då gynläkaren sa att det är större chans att bli gravid efter MF pga alla hormoner som redan finns i kroppen men oxå större risk för MF igen. Han tycker man ska vänta 2 menstruationer emellan.
    Min BM säger att det inte spelar någon roll och att man kan försöka igen.
    Är  så kluven Obestämd
    Vill ju ha ett plus så snabbt som möjligt men ändå att kroppen ska få läka emellan.
    Vad hade ni gjort?
    Jag plussade i början av december men fick sedan tidigt missfall. Har fått min mens ni igen och har ÄL nästa vecka. Jag har hört att man kan köra på som vanligt men vi var väl inte så jättepå vid förra ÄL. Delsa visste jag inte exakt när den var eftersom jag inte riktigt visste hur jag skulle räkna fram den och sedan var det lite psykiskt påfrestande. Hoppas bara att det även funkar efter en mens så att man inte kört av banan helt bara för att man inte körde på som bara den direkt efter missfallet... Det är min farhåga just nu! Vad tror ni?
  • yessyca

Tack alla söta ni för att ni svarat! Solig
    Tror nog att jag väntar en mens emellan. Men vi skyddar oss inte, så blir det så blir det helt enkelt.

Jag tror att det kan va lättare att bli gravid efter MF, men också lättare att det slutar i ett MF också.
    Jag tror inte du behöver oroa dig Pheia, helt säker på att du gjorde rätt val.
    Såklart att det är psykiskt påfrestande, och 2 MF efter varann önskar jag ingen. Men har på nå vis nytänt och därför jag tänkt över mitt beslut att vänta både en o två gånger.
    Två mens orkar jag inte vänta, men en ska jag försöka Flört

• Gostess

Jie trotsen är väl bara förnamnet just nu känns det som. När är din son född? Min är 23/8.

• Jiie

Mmmmm ungefär så va... Vissa dagar vill man bara säga upp sig haha
    Han är född 27/12...

• barbamum

här är en till som längtar på en bäbis 2012. trodde jag skulle få en bäbis i juli men det blev ett MA och när man väl varit gravid så förstår man hur mycket man längtar. väntar bara på att få köra igång tillverkningen ;)

• Poison06

Hejsan! Hoppar in här. :) Jag är en tjej på 20 år som tillsammans med min sambo 27 har försökt att skaffa barn sedan i mars 2010 utan något resultat. så det är snart vår ett års dag utan något plus. Hoppas på att det kommer visa sig snart. Jag har aldrig tidigare lyckats att bli med barn så tror till 99% att det är något som inte riktigt stämmer med mig, men det får vi se om drygt två månader. :)

Jag önskar er alla, all lycka med att försöka bli gravida. :)

• Kicko

Hej
    Här är också önskemål om ett syskon. Han en son som fyller 4 i februari. Tog ut min spiral i oktober Nu har vi bestämt att börja försöka på alvar.
    Lever ett väldgit aktivt liv så kraften tryter när det gäller kvällsmys eller morgonmys. Morgonmyset är mest hopplöst pga sonen förstoss. vill ju gärna att sonen kommer in mitt i.

älskar dig Jonathan mitt lilla Lejonhjärta 2008-02-10
  • beans83

hoppas också på en plus i 2012!

Nygifta o vill skaffa vårt första barn...himla kul att börjar planera framtiden!

lycka till!

Svar på tråden I hopp om en liten 2012