• Gostess

I hopp om en liten 2012

I den här tråden kan vi som hoppas på en liten 2012 följas åt och prata av oss....

Jag är en tjej på 27 år.
    Har en son på 4 år och nu tyckte vi det va dags att skaffa ett syskon...
    Jag slutade me mina p-piller december 2010.
    Lyckades bli gravid mars -10, men det slutade i ett missfall i vecka 6-7...
    Sen dess har vi försökt bli gravida igen utan resultat Rynkar på näsan

Så nu hoppas vi att 2012 är vårat år! 
    För vi längtar så efter en liten till!    

Hoppas vi är flera som kan skriva och följas åt!          

• Svar på tråden I hopp om en liten 2012
  • Lillafrökenfräken
    Jahapp... då var månadens gynbesök avklarat då. Och resultatet blev oklart.... Antingen har jag fått ärrbildning efter operationen, eller så är det ett nytt myom, eller så är det rester kvar efter ma't. Wohoo typ... Det var en konstig skugga på ul-skärmen som han inte riktigt visste vad den berodde på. Så vid nästa mens (om det blir en sådan) ska jag ringa på studs och säger de att det inte finns nån tid ska jag be om att få prata med honom direkt och få en tid av honom. Och får jag inte mens ska jag ringa ändå så vi kan ha koll.
  • AnnaMaria83

Hej!

Får man vara med här? Jag och min man försöker skaffa en liten. Slutade med p-piller i december 2010 kört oskyddat sedan dess men verkligen försökt aktivt sedan i maj förra året.

Min mens har varit oregelbunden hela tiden, dock så har jag tetstat med ägglossningstest i ca: 5 månader och de sägs ju vara ganska tillförlitliga samt att jag fått mens 12-13 dagar efter positivt ägglosningstest så jag borde ju ha ägglossning.

Nu senast hade jag en cykel på 29 dagar..kortast hittills så jag hoppas att den håller på att bli stabil.

Antar att jag har BIM omkring 8-12/2. Någon annan som har det ungefär samtidigt? Skulle vara roligt att följas åt! :)

• Katkaa84

Hur har det gått för er som skulle testa idag? Håller tummarna! :)

AnnaMaria83: Klart du får vara med! Låter som ni har en liknande historia som jag o min sambo. Har också kört med ägglossningstest men litar inte riktigt på att de visar rätt. Har aldrig fått fullt utslag på dom o då börjar man tolka hur svagt eller starkt strecket är. Skitjobbigt! Har iofs kört dom från testlagret, billigare sort alltså..

• Limazzin
    AnnaMaria83 skrev 2012-01-17 10:13:08 följande:
    Hej!

Får man vara med här? Jag och min man försöker skaffa en liten. Slutade med p-piller i december 2010 kört oskyddat sedan dess men verkligen försökt aktivt sedan i maj förra året.

Min mens har varit oregelbunden hela tiden, dock så har jag tetstat med ägglossningstest i ca: 5 månader och de sägs ju vara ganska tillförlitliga samt att jag fått mens 12-13 dagar efter positivt ägglosningstest så jag borde ju ha ägglossning.

Nu senast hade jag en cykel på 29 dagar..kortast hittills så jag hoppas att den håller på att bli stabil.

Antar att jag har BIM omkring 8-12/2. Någon annan som har det ungefär samtidigt? Skulle vara roligt att följas åt! :)
    AnnaMaria83;    Jag har BIM 7 feb! håller tummarna för oss alla! :)
  • saoura

Fick ett spökstreck på mitt... Neg men med antydan till plus så tänkte testa igen om någon dag eller invänta mensen.

• Katkaa84

Jie, vad tråkigt :( nya tag! Saoura, har aldrig riktigt förstått det där med spökstreck, vad betyder det egentligen? Jag menar, testen ska väl bara ge utslag om det finns hcg-hormon? Kanske är helt korkad nu eller har jag missat nåt?

• Hoppas 2012
    Katkaa84 skrev 2012-01-16 12:14:49 följande:
    Hej allihopa! Hoppar gärna också in här. Har funderat länge på att vända mig till ett forum där det finns likasinnade, och nu har jag äntligen gjort det :) har läst en del tidigare och det verkar himla mysigt att få stöd från andra som går igenom samma sak!

Hoppas som ni andra på en liten en detta år och det ska bli roligt att följa er andras resa också.

Lite kort om vår historia:

Min mens tog väldigt lång tid på sig med att komma tillbaka efter att jag slutade med cerazette årsskiftet 09-10. Till sommaren kom den tillbaka, men inte regelbundet. Den kom två gånger, med ett par månaders mellanrum, innan julen 2010 då den försvann helt. Jag var livrädd för vad det skulle vara för fel och vågade därför inte gå till gynekologen förrän min blindtarm blev inflammerad i maj förra året. Då skickade dom mig till gynakuten (innan de visste att det var blindtarmen) och gjorde ultraljud och då konstaterades att det inte syntes några uppenbara fel. Efter det vågade jag gå till en gynekolog för en mer utförlig utredning. I juni fick jag då en tid och som tidigare hittade gynekologen inga uppenbara fel, han skrev därför ut pergotime då han trodde att jag troligtvis bara behövde en liten knuff av hormonerna för att få igång ägglossning och mens igen. Det fungerade också, mensen har varit kvar sedan dess men något oregelbunden. Cykeln varierar mellan 30-50 dagar.. åt pergotime 3 månader och nu går jag hos en annan gynekolog som verkar ta vårt problem på största allvar. Har varit hos honom två gånger nu då han gjort ultraljud och båda gångerna har det sett ut som att jag precis haft ägglossning. Det är dock inte säkert att jag har fullvärdig ägglossning, det kan vara så att jag bara kommer till en viss nivå och att ägget sedan inte släpper. Nu vill han att jag provar hormonerna igen för att han ska kunna se hur jag svarar på stimuleringen, jag ska in på två undersökningar då så han kan jämföra om det händer något från den ena gången till den andra. Känner mig ganska trygg med behandlingen nu, förra gången hos den andra gynekologen fick jag inte ens veta att man brukar gå på återbesök för att se hur kroppen svarar på behandlingen.. hoppas så innerligt att det här ska fungera nu, att det snart ska bli vår tur.

Blev visst inte så kort nu ändå.. :)
    Bra att ni hittat en gyn som tar er på allvar och som du/ni känner er trygga med. Hoppas allt kommer gå bra!
  • Hoppas 2012
    Lyckligkvinna skrev 2012-01-16 15:29:50 följande:
    Jag har ÄL här i dagarna, så nu myser vi på lite extra. 
    Hur ofta brukar ni ha sex i samband med ÄL? (typ varje dag eller varannan?)

Jag vet inte exakt när jag har min ÄL, kan känna ganska tydligt ibland med mensen är väldigt oregelbunden. Ibland har jag en cykel på 28 dagar och ibland 42 dagar.

Hoppas ni mår bra! 
    Hej hej
    Denna frågan är alltid lika intressant tycker jag Glad
    Jag kommer vilken sek som helst tyvärr få mensen så det lyckades inte denna gången heller (4:e försöket) och har det riktigt jobbigt just nu med detta.

Vi körde på sist med varannan dag allmänt och när vi fick utslag på ÄL hade vi sex flera dagar i rad. 

Hur gör ni andra under hela cykeln? Bara när ni har lust, alltid, bara vid ÄL etc Flört ?
Svar på tråden I hopp om en liten 2012