• Gostess

I hopp om en liten 2012

I den här tråden kan vi som hoppas på en liten 2012 följas åt och prata av oss....

Jag är en tjej på 27 år.
    Har en son på 4 år och nu tyckte vi det va dags att skaffa ett syskon...
    Jag slutade me mina p-piller december 2010.
    Lyckades bli gravid mars -10, men det slutade i ett missfall i vecka 6-7...
    Sen dess har vi försökt bli gravida igen utan resultat Rynkar på näsan

Så nu hoppas vi att 2012 är vårat år! 
    För vi längtar så efter en liten till!    

Hoppas vi är flera som kan skriva och följas åt!          

• Svar på tråden I hopp om en liten 2012
  • TessTessan
    Jiie skrev 2012-01-24 12:39:18 följande:
    Tja, hur ska jag sammanfatta det.
    Alla chanser för att jag skulle kunna vara gravid är uteslutna. Men mensen har inte kommit än, kroppen jävlas ordentligt nu!!
    Så nu hoppas vi bara att mensen kommer FORT så vi kan köra igång igen!

Men usch så jobbigt! Försök att inte tänka på det, så kanske den kommer, ja jag vet att det är lättare sagt än gjort men värt ett försök kankse??? Själv ska jag försöka stänga av alla måste bli gravid känslor och se om det hjälper!
  • mama90j

Jag är hungrig hela tiden och dom senaste morgnarna har jag vaknat med kraftigt illamående. Idag började även ena bröstet ömma.
    BIM-6 idag.

• Lyckligkvinna

Jag hade ägglossning för exakt en veckan sedan. 

Har sedan ägglossningen haft enormt ömma och svullna bröst och uppsvälld mage.
    Imorse vaknade jag av konstig mensvärk, som molvärk fast på ett konstigare sätt. (dålig på att förklara, jag vet).
    Har väl BIM om ca en vecka skulle jag tro. Den har varit extremt oregelbunden det sista, så man vet aldrig. 

Man får väl vänta och se och försöka att inte tänka på det så mycket.

Pheia: Vad kul att du också hänger på. Ju fler desto bättre. :)
    TessTessan: Vad bra!! Då är det "bara" att köra på igen då. ;) 

• Kattswanch

Min menscykel har varit så himla konstig på senaste tiden och jag undrar om det har påverkat min ÄL och BIM.
    Jag har BIM 26/1, men i några dagar nu har jag haft "för-mens" som jag kallar det. Typ som precis i slutet av mens. Blöder inte men har brunfärgade flytningar, typ i stil med gammalt blod. Känner ingen molvärk eller nåt som jag brukat fått förut.
    Har denna konstiga för-mens i några dagar och sen PANG BOM kommer mensen.

Förut brukade jag känna av någon dag före mens, och sen kom den smygande och det gör den ju absolut inte nu.
    Någon som vet vad detta beror på? 

• Hoppas 2012
    Kattswanch skrev 2012-01-24 20:00:18 följande:
    Min menscykel har varit så himla konstig på senaste tiden och jag undrar om det har påverkat min ÄL och BIM.
    Jag har BIM 26/1, men i några dagar nu har jag haft "för-mens" som jag kallar det. Typ som precis i slutet av mens. Blöder inte men har brunfärgade flytningar, typ i stil med gammalt blod. Känner ingen molvärk eller nåt som jag brukat fått förut.
    Har denna konstiga för-mens i några dagar och sen PANG BOM kommer mensen.

Förut brukade jag känna av någon dag före mens, och sen kom den smygande och det gör den ju absolut inte nu.
    Någon som vet vad detta beror på? 
    Hej,

Jag har också bruna flytnngar 3-4 dgr innan mens och när de kommer då vet jag tyvärr att mensen är på G och att det inte blir något + för oss. Har varit samma de senaste 4 månaderna så den dag jag inte får dessa flytningar kan jag hoppas på + :)

Hoppas att det betyder genombrottsblödning för dig =)
  • Kattswanch
    Hoppas 2012 skrev 2012-01-24 23:00:44 följande:
    Hej,

Jag har också bruna flytnngar 3-4 dgr innan mens och när de kommer då vet jag tyvärr att mensen är på G och att det inte blir något + för oss. Har varit samma de senaste 4 månaderna så den dag jag inte får dessa flytningar kan jag hoppas på + :)

Hoppas att det betyder genombrottsblödning för dig =)
    Jag hoppas bara att det betyder att man fortfarande kan räkna ut ÄL på samma sätt och att man räknar första dag som mens verkligen den dagen den kommer och inte 3-4 dagar innan riktig mens..
  • Hoppas 2012

@kattswanch
    Jag har räknat från första mensdagen med rött, ej brunt. O det har stämt ganska bra :)

• pheia
    Jiie skrev 2012-01-24 23:27:51 följande:
    Pheia: inga glada gubbar här :(

Så konstigt! Har du pratat med BM? Så länge tanten inte hälsar på så får inte hoppet lämna dig :)
  • Jiie
    pheia skrev 2012-01-25 09:21:44 följande:
    Så konstigt! Har du pratat med BM? Så länge tanten inte hälsar på så får inte hoppet lämna dig :)
    Jo hoppet för att jag ska vara gravid är borta, likaså chanserna.
    Om man räknar när vi hade sex så är de chanserna borta! Även om jag räknar max antal dagar spermier kan överleva och typ "maxlängden" det kan ta för ett ägg att fästa osv...

Nu får mensen gärna komma så vi kan gå på Pergokuren!
Svar på tråden I hopp om en liten 2012