Hej alla :)
Jag smyger mig in här och vågar nog för första gången skriva om vårat lilla hemliga projekt ;)
Jag & min sambo försöker nu att bli med nr 2. Vi har sedan tidigare en son född 2009, och vill så gärna ha ett litet syskon nu!
Dock så verkar detta inte gå lika lätt som förra gången. Vi har nu försökt för 5e gången men utan ett + på stickan. Så när mensen tar slut börjar 6e försöket..
Men jag har tänkt ringa till gyn när mensen tagit slut för jag är inte säker på att jag ens har ägglossning. Min mens har varit extremt strulig sens sonen föddes våren 2009. Jag har fått en konstig rubbning i mensen som gör att den håller på i 14-30 dagar och det går aldrig att beräkna när den dyker upp igen. Jag har varit hos gyn 2 ggr tidigare pga mensens strul, och sista gången sa gynekologen att han misstänkte att jag ev inte har ägglossning och fick piller med gulkroppshormon. Lät så konstigt så jag tänkte inte så mycket på det då. Pillrerna funkade inte så jag fortsatte att ha strulig mens. Men nu när vi på allvar försöker skaffa syskon och det inte vill ta sig så känner jag att jag vill besöka en ny gynekolog på den nya orten vi bor på för att få mera konkret hjälp. Att få ordning på mensen, ägglossningen och samtidigt fråga om hur lång tid vi måste ställa in oss på att det kan ta innan jag blir gravid.
Oj, värsta pratkvarnen blev jag visst :P Men jag känner att jag nu måste ha ett ställe att skriva av mig lite på. Vi har tänkt att hålla planeringen av syskon hemlig tills vidare, så jag har inte haft någon att diskutera mina oroligheter med.