• Gostess

I hopp om en liten 2012

I den här tråden kan vi som hoppas på en liten 2012 följas åt och prata av oss....

Jag är en tjej på 27 år.
    Har en son på 4 år och nu tyckte vi det va dags att skaffa ett syskon...
    Jag slutade me mina p-piller december 2010.
    Lyckades bli gravid mars -10, men det slutade i ett missfall i vecka 6-7...
    Sen dess har vi försökt bli gravida igen utan resultat Rynkar på näsan

Så nu hoppas vi att 2012 är vårat år! 
    För vi längtar så efter en liten till!    

Hoppas vi är flera som kan skriva och följas åt!          

• Svar på tråden I hopp om en liten 2012
  • Höst 76

Hur tidigt kan man må illa? Kan man göra det fastän man inte har plussat än?

• mama90j
    Höst 76 skrev 2012-01-29 17:04:51 följande:
    Ja det kan man, jag har inte plussat än och har mått illa sen typ en vecka tillbaka av och till. BIM idag. 
  • pheia
    Höst 76 skrev 2012-01-29 17:04:51 följande:
    Man kan känna gravsymtom fr.o.m ägget har satt sig, dv då hormoner börjar utsöndras. Alla är vi ju olika och reagerar olika på våra hormoner, så en del är väldigt känsliga och en del känner ingenting. Så visst kan du känna illamående trots att inget plus kan ses. Pluset ses vid när hormonhalten har nått ett visst värde.
  • pheia

Igår, ca 6 dagar kvar till BIM så ökade mina flytningar ännu mer... De är rikliga, tunnflytande och vitaktiga. Igår var de lite mer beiga eller rosaktiga under en stund. Idag har de ökat ännu mer och jag har blivit mer illamående... Hoppas såklart på ett plus snart men är så rädd att jag ska överanalysera allt... Men vet att jag varken brukar känna molvärk 1,5 vecka innan BIM eller ha sådana här flytningar. Försöker inte tänka på allt så mkt. Men när det inte är som vanligt blir man ju lite knäpp, haha... 

• mama90j
    pheia skrev 2012-01-29 18:36:20 följande:
    Igår, ca 6 dagar kvar till BIM så ökade mina flytningar ännu mer... De är rikliga, tunnflytande och vitaktiga. Igår var de lite mer beiga eller rosaktiga under en stund. Idag har de ökat ännu mer och jag har blivit mer illamående... Hoppas såklart på ett plus snart men är så rädd att jag ska överanalysera allt... Men vet att jag varken brukar känna molvärk 1,5 vecka innan BIM eller ha sådana här flytningar. Försöker inte tänka på allt så mkt. Men när det inte är som vanligt blir man ju lite knäpp, haha... 
    Det låter positivt det där
  • pheia
    mama90j skrev 2012-01-29 18:37:05 följande:
    Det låter positivt det där
    Åh, ja, jag hoppas verkligen det! Vore så efterlängtat! Håller tummarna får dig med! Du har inte testat igen?
  • pheia
    saoura skrev 2012-01-29 18:41:43 följande:
    Håller tummar och tår! :D
    Ja, vore kul med en massa plus och oktoberbarn tycker jag.
Svar på tråden I hopp om en liten 2012