• Gostess

I hopp om en liten 2012

I den här tråden kan vi som hoppas på en liten 2012 följas åt och prata av oss....

Jag är en tjej på 27 år.
    Har en son på 4 år och nu tyckte vi det va dags att skaffa ett syskon...
    Jag slutade me mina p-piller december 2010.
    Lyckades bli gravid mars -10, men det slutade i ett missfall i vecka 6-7...
    Sen dess har vi försökt bli gravida igen utan resultat Rynkar på näsan

Så nu hoppas vi att 2012 är vårat år! 
    För vi längtar så efter en liten till!    

Hoppas vi är flera som kan skriva och följas åt!          

• Svar på tråden I hopp om en liten 2012
  • Fiafisen

Hej! Hoppar in här jag med om det är ok?? Var gravid i höstas men fick MA i v 12 på Lucia. Nu är kroppen igång och jag hoppas det tar sig igen! 4 av mina vänner är gravida (vi alla skulle ha inom 2 mån till sommaren) så oj va kul det skulle va att hinna med en 2012bebis så blir det iaf samma år som dom..

Har just haft ÄL så väntar på BIM 3/2..

• Hoppas 2012
    Fiafisen skrev 2012-01-25 10:48:47 följande:
    Hej! Hoppar in här jag med om det är ok?? Var gravid i höstas men fick MA i v 12 på Lucia. Nu är kroppen igång och jag hoppas det tar sig igen! 4 av mina vänner är gravida (vi alla skulle ha inom 2 mån till sommaren) så oj va kul det skulle va att hinna med en 2012bebis så blir det iaf samma år som dom..
    Har just haft ÄL så väntar på BIM 3/2..
    Välkommen!
    beklagar ditt missfall men hoppas du mår bra och att ni orkar på det igen Glad
  • Fiafisen
    Hoppas 2012 skrev 2012-01-25 11:27:22 följande:
    Välkommen!

beklagar ditt missfall men hoppas du mår bra och att ni orkar på det igen

Tack!

Jodå, det va jobbigt som tusan när det hände. Hoppas verkligen man slipper gå igenom det igen. Bara ett par dagar efteråt, liksom mitt i sorgen, hade huvudet redan bestämt att vi ska bli gravida så fort som möjligt igen. Nu ska vi se om kroppen tycker likadant
  • pheia
    Jiie skrev 2012-01-25 10:17:40 följande:
    Jo hoppet för att jag ska vara gravid är borta, likaså chanserna.
    Om man räknar när vi hade sex så är de chanserna borta! Även om jag räknar max antal dagar spermier kan överleva och typ "maxlängden" det kan ta för ett ägg att fästa osv...

Nu får mensen gärna komma så vi kan gå på Pergokuren!

Förlåt, nu när jag läser tillbaka i tråden så förstår jag! Vi får istället hålla tummarna för pergokuren. Men de har inte sagt något alls på gyn? Jag kommer ihåg hur förbannad jag själv var då jag gick och väntade på att tanten skulle komma efter mitt MF...
  • pheia
    Fiafisen skrev 2012-01-25 11:45:30 följande:

Tack!
    Jodå, det va jobbigt som tusan när det hände. Hoppas verkligen man slipper gå igenom det igen. Bara ett par dagar efteråt, liksom mitt i sorgen, hade huvudet redan bestämt att vi ska bli gravida så fort som möjligt igen. Nu ska vi se om kroppen tycker likadant

Jag fick MF i december och vi är oxå på det igen! En vän till mig var ca 2 veckor längre gången än mig när MF inträffade, så vet lite hur du känner dig... Hade ÄL under förra veckan, troligtvis 19-20/1 enligt beräkning men vi får väl se... Så nu väntar jag oxå bara in BIM den 2-3/2. :) Vi får hålla tummarna!
  • Kattswanch
    elsaodexter skrev 2012-01-25 12:53:44 följande:
    Här blev det inget denna månad.. Bara försöka igen =/
    Inte här heller.. suck. 
  • Fiafisen
    pheia skrev 2012-01-25 11:58:21 följande:
    Jag fick MF i december och vi är oxå på det igen! En vän till mig var ca 2 veckor längre gången än mig när MF inträffade, så vet lite hur du känner dig... Hade ÄL under förra veckan, troligtvis 19-20/1 enligt beräkning men vi får väl se... Så nu väntar jag oxå bara in BIM den 2-3/2. :) Vi får hålla tummarna!

Ja absolut! Lustigt att det är så lika med allt för oss.. Har inga jättestora förhoppningar att det ska funka nu direkt då det krävts många försök de andra gångerna men man vet aldrig! Har lust att testa tidigt denna gång. Brukar inte göra det annars men är sååå nyfiken nu.. Hur gör du tror du?
  • Fiafisen
    elsaodexter skrev 2012-01-25 12:53:44 följande:
    Här blev det inget denna månad.. Bara försöka igen =/

Kattswanch skrev 2012-01-25 13:09:31 följande:
    Inte här heller.. suck. 

Synd! Hoppas på nästa försök!
  • Jiie
    pheia skrev 2012-01-25 11:55:32 följande:
    Förlåt, nu när jag läser tillbaka i tråden så förstår jag! Vi får istället hålla tummarna för pergokuren. Men de har inte sagt något alls på gyn? Jag kommer ihåg hur förbannad jag själv var då jag gick och väntade på att tanten skulle komma efter mitt MF...
    Så fort mensen kommer ska jag börja med Pergo, men skulle det ta för lång tid så får jag ringa!
Svar på tråden I hopp om en liten 2012