• Gostess

I hopp om en liten 2012

I den här tråden kan vi som hoppas på en liten 2012 följas åt och prata av oss....

Jag är en tjej på 27 år.
    Har en son på 4 år och nu tyckte vi det va dags att skaffa ett syskon...
    Jag slutade me mina p-piller december 2010.
    Lyckades bli gravid mars -10, men det slutade i ett missfall i vecka 6-7...
    Sen dess har vi försökt bli gravida igen utan resultat Rynkar på näsan

Så nu hoppas vi att 2012 är vårat år! 
    För vi längtar så efter en liten till!    

Hoppas vi är flera som kan skriva och följas åt!          

• Svar på tråden I hopp om en liten 2012
  • Fiafisen
    elsaodexter skrev 2012-01-26 16:31:54 följande:
    men vilken slump att så många i samma vänkrets blir det samtidigt! Tråkigt med ditt MF.  Jag håller med dig, februari hoppas jag starkt på! Vi har försökt sen i september ungefär.. själv? Hoppas mensen snart försvinner så man kan börja igen! :)

Vi började försöka i maj-juni. Blev grav i sep o fick sen missfallet i dec. Detta är första försöker efter missfallet. Ja, den där mensen får gärna hålla sig borta bra länge tycker jag!
  • mama90j

Testade neg på BIM-4 och -3. Idag är det BIM-2 men testar imorgon tror jag.

• Renrot

Jag blir knäpp snart. Mensen har hållt i sig i 17 dagar nu och visar inga tecken på att sluta än. Jag försökte få tag på gyn idag och igår utan resultat. Missade telefontiden igår, och tydligen så har dom stängt på fredagar. Så jag får väl uthärda helgen också och ringa på måndag.

Försökte kolla runt på nätet om min struliga mens, och hittar desvärre att det som min förra gyn sa om att jag kanske inte har ägglossning över huvud taget nog stämmer.. kändes ganska förkrossande kan man säga. Och sist bet inte gulkroppshormonet på mig, och om jag skulle bli rådd att testa med gulkroppshormon igen så vet jag att jag inte får försöka bli med barn den månaden/månaderna för det läste jag sist på tabletterna.
    Då blir det kanske inte en bebis i år..

Jag kan nog inte med ord beskriva hur jag känner innombords just nu. Jag har haft så mycket otur i livet så det känns som att någon står och pekar på mig någon stans och skrattar.

Men jag kan inte med all säkerhet säga att det är så att jag inte har ägglossning, men det verkar så. Får se när jag väl får kontakt med nya gyn om dom bekräftar det eller om det är något annat.

Känner mig ledsen, och arg på min kropp. Det har nu börjat bli svårt att se alla bekanta som väntar syskon till sina barn.

• saoura

Så, nu har jag läst ikapp i tråden. Har inte haft tid i veckan. Himla drygt att jobba kväll! Ikväll jobbar jag till 23 och det händer absolut ingenting här.

Nu är min cykel inne på 46 dagar och ingen mens, har heller inte haft tid eller ork att göra något nytt test men imorgon så tänkte jag. Både min sambo och jag är väldigt nyfikna nu på vad som händer så vi får se. Hoppas såklart på ett plus. Är där inget så ska jag ringa min bm på måndag och höra hur jag skall gå tillväga för nu är jag så trött på att ha så oregelbunden mens. Det är väldigt frustrerande psykiskt. Och dessutom så vill vi ju verkligen ha ett syskon!!

• Jiie

Saoura: kanske pergotime vore nåt för dig??!!

Inget plus, ingen mens.
    Får se det som att jag kan hjälpa till under flytten imorgon och njuta av vinet imorgon kväll

• Fiafisen

Renrot: Fy va jobbigt det låter med din situation. Hoppas du får bra hjälp till att få en liten snart!

• Kicko
    AnnaMaria83 skrev 2012-01-17 10:13:08 följande:
    Hej!

Får man vara med här? Jag och min man försöker skaffa en liten. Slutade med p-piller i december 2010 kört oskyddat sedan dess men verkligen försökt aktivt sedan i maj förra året.

Min mens har varit oregelbunden hela tiden, dock så har jag tetstat med ägglossningstest i ca: 5 månader och de sägs ju vara ganska tillförlitliga samt att jag fått mens 12-13 dagar efter positivt ägglosningstest så jag borde ju ha ägglossning.

Nu senast hade jag en cykel på 29 dagar..kortast hittills så jag hoppas att den håller på att bli stabil.

Antar att jag har BIM omkring 8-12/2. Någon annan som har det ungefär samtidigt? Skulle vara roligt att följas åt! :)
    BIM för mig kommer nog vara den 6/2 om nu inte vi prickade in denna gången. Håller tummarna här för fulla muggar.
    älskar dig Jonathan mitt lilla Lejonhjärta 2008-02-10
  • Kicko
    Kattswanch skrev 2012-01-26 12:41:44 följande:
    Jag har en fråga till alla er andra som också försöker, angående det här med att ha sex under ÄL.
    Jag har hört båda versionerna men vet inte riktigt vilken jag ska tro på, för båda låter ju logiska.

Vissa säger att man ska ha så mycket sex som möjligt under ÄL för att öka chanserna, och vissa säger att man ska spara sig till de dagarna man är mest fertil för att inte "slösa" på spermierna.

Vad tror ni?
    Ni som redan har barn, hur har ni gjort? 
    En gynikolog sa till mig att spermorna behöver ca 48 h på sig att utvecklas så de verkigen är aktiva så man kan bli gravid av dem. Har en väninna som har gått igenom IVF. innan de kom så långt fick de samma besked att de skulle ha sex varannan dag för att det skulle ha en chans att ta sig.
    Vi kör varannan dag under ÄL.
    älskar dig Jonathan mitt lilla Lejonhjärta 2008-02-10
Svar på tråden I hopp om en liten 2012