• Gostess

I hopp om en liten 2012

I den här tråden kan vi som hoppas på en liten 2012 följas åt och prata av oss....

Jag är en tjej på 27 år.
    Har en son på 4 år och nu tyckte vi det va dags att skaffa ett syskon...
    Jag slutade me mina p-piller december 2010.
    Lyckades bli gravid mars -10, men det slutade i ett missfall i vecka 6-7...
    Sen dess har vi försökt bli gravida igen utan resultat Rynkar på näsan

Så nu hoppas vi att 2012 är vårat år! 
    För vi längtar så efter en liten till!    

Hoppas vi är flera som kan skriva och följas åt!          

• Svar på tråden I hopp om en liten 2012
  • pheia
    Fiafisen skrev 2012-01-25 14:25:08 följande:

Ja absolut! Lustigt att det är så lika med allt för oss.. Har inga jättestora förhoppningar att det ska funka nu direkt då det krävts många försök de andra gångerna men man vet aldrig! Har lust att testa tidigt denna gång. Brukar inte göra det annars men är sååå nyfiken nu.. Hur gör du tror du?
    Ja, det är lite komiskt! Men då kan vi stötta varandra lite oxå! Jag hoppas förstås på ett plus nästa vecka men sen får vi se. Vill samtidigt inte stressa upp mig. Fast den graviditeten som slutade i MF var vårt första försök och nu är detta försök vårt helhjärtade sedan MF:et... Så lite hopp finns inom mig ändå. Jag har lovat min sambo att vänta ut BIM, men vet inte om jag kan hålla det.. Haha.. Men det får vänta till ngn nästa vecka iaf. Fast fick molvärk igår plus ökade mjölkvita flytningar... Om det nu kan betyda ngt? Molvärk och små stick så tidigt innan mens har jag aldrig känt innan... Men kan väl vara inbillning oxå. Har du känt ngt?
  • elsaodexter
    Fiafisen skrev 2012-01-25 14:25:55 följande:
    Synd! Hoppas på nästa försök!
    Ja, verkligen! Men ibland känns det som alla andra har turen på sin sida, vilket är såklart kul för dem!, tycker alla omkring mig blir gravida, men här händer inget! :/
  • Fiafisen

Pheia: Ja det är kul att följas åt! Jag har inte känt av några symptom, men det har jag inte haft nån av de andra gångerna heller så tidigt. Snarare från ca v 7 nån gång.. Vill oxå orka hålla mig till BIM men tror jag tjuvar nån dag eller två innan. Fast jag tror mitt hormon stiger långsamt för det har varit svaga plus även efter BIM förr.. Får jag fråga vilken vecka du va i när du fick ditt missfall?

• Fiafisen
    elsaodexter skrev 2012-01-25 16:43:07 följande:
    Ja, verkligen! Men ibland känns det som alla andra har turen på sin sida, vilket är såklart kul för dem!, tycker alla omkring mig blir gravida, men här händer inget! :/

Ja, så känns det ju när man försöker själv. Jag visste om 2 vänner som va gravida när vi fick MF. Sen har två till berättat och jag menar hur många kan det va i samma vänkrets på samma gång?!? Man är såklart jätteglad för deras skull samtidigt som det svider lite när vi inte fick fortsätta.. Vi får hoppas att Februari är vår månad! Har ni försökt länge?
  • Erics mamma

Har äl idag om jag följer normala cykeln på 14 dgar efter första dagen med mens. Det jag nu funderar över är att jag i söndags hade mycket trådiga elastiska flytningar vilket enl barnmorskan indikerar nära äl. Då maken varit sjuk sedan i helgen har han inte orkat ha sex sedan i lördags, men idag skall vi hinna med. Nattning av sonen pågår lite tidigare än normal ;)

• Lyckligkvinna

Kattswanch: tråkigt!! Men ta om prova Bisolvonmetoden, det kan ju vara värt ett försök! Februari är garanterat en bra månad!! :)

• Kattswanch

Jag har en fråga till alla er andra som också försöker, angående det här med att ha sex under ÄL.
    Jag har hört båda versionerna men vet inte riktigt vilken jag ska tro på, för båda låter ju logiska.

Vissa säger att man ska ha så mycket sex som möjligt under ÄL för att öka chanserna, och vissa säger att man ska spara sig till de dagarna man är mest fertil för att inte "slösa" på spermierna.

Vad tror ni?
    Ni som redan har barn, hur har ni gjort? 

• Jiie
    Kattswanch skrev 2012-01-26 12:41:44 följande:
    Jag har en fråga till alla er andra som också försöker, angående det här med att ha sex under ÄL.
    Jag har hört båda versionerna men vet inte riktigt vilken jag ska tro på, för båda låter ju logiska.

Vissa säger att man ska ha så mycket sex som möjligt under ÄL för att öka chanserna, och vissa säger att man ska spara sig till de dagarna man är mest fertil för att inte "slösa" på spermierna.

Vad tror ni?
    Ni som redan har barn, hur har ni gjort? 
    Vi hade hyfsat regelbundet sex, och när jag blev gravid (vi trodde först vi hade missat ÄL) hade vi sex på söndagen och sen fick jag utslag på ältest fredag och lördag och vi hade sex båda de dagarna. Och ut kom Alexander :D
  • elsaodexter
    Fiafisen skrev 2012-01-25 17:11:28 följande:
    Ja, så känns det ju när man försöker själv. Jag visste om 2 vänner som va gravida när vi fick MF. Sen har två till berättat och jag menar hur många kan det va i samma vänkrets på samma gång?!? Man är såklart jätteglad för deras skull samtidigt som det svider lite när vi inte fick fortsätta.. Vi får hoppas att Februari är vår månad! Har ni försökt länge?
    men vilken slump att så många i samma vänkrets blir det samtidigt! Tråkigt med ditt MF.  Jag håller med dig, februari hoppas jag starkt på! Vi har försökt sen i september ungefär.. själv? Hoppas mensen snart försvinner så man kan börja igen! :)
Svar på tråden I hopp om en liten 2012