• Gostess

I hopp om en liten 2012

I den här tråden kan vi som hoppas på en liten 2012 följas åt och prata av oss....

Jag är en tjej på 27 år.
    Har en son på 4 år och nu tyckte vi det va dags att skaffa ett syskon...
    Jag slutade me mina p-piller december 2010.
    Lyckades bli gravid mars -10, men det slutade i ett missfall i vecka 6-7...
    Sen dess har vi försökt bli gravida igen utan resultat Rynkar på näsan

Så nu hoppas vi att 2012 är vårat år! 
    För vi längtar så efter en liten till!    

Hoppas vi är flera som kan skriva och följas åt!          

• Svar på tråden I hopp om en liten 2012
  • saoura

Vi berättade för mina svärföräldrar i måndags men endast för att de ska boka resta till dom, sina barn med respektive + barn och då kan det ju vara bra att de bokar en extra biljett :D tänker dock vänta med att berätta för mina föräldrar och övrig släkt och vänner tills efter v.12 :) ska på vul på måndag och hoppas innerligt att allt ser bra ut!!

• Lyckligkvinna

Okej, det förstår jag. Ja, det hade ju vart roligt att hålla det hemligt med det går liksom inte i minmfamilj ;)dessutom tycker jag det är skönt att de vet om något skulle gå snett. Men det hoppas vi att det inte gör. Saoura: får man fråga varför du ska göra ett vul eller gör man alltid det?

• saoura

innan var det tydligen "standard" att man gjorde det och så var det när jag väntade min första så det enda självklara var för mig att jag skulle göra det nu också så jag ringde min mvc och då sa de att man inte gör det som standard längre men dom erbjuder det från 8 fullgångna veckor mot en peng. För oss var det en självklarthet eftersom vi vill veta så allt står rätt till. Jag känner inte av graviditeten och hade det inte varit för utebliven mens och plus på stickan så mår jag som vilken annan dag som helst. Var samma förra gången så för att få bekräftelse så bokade vi in ett på måndag och ser allt bra ut kan man pusta ut!

• pheia

Hej på er allihopa! Håller verkligen tummarna för er som inväntar BIM. Kom ihåg att det inte är vanligt att plussa innan, även om jag gjorde det. Kan ju haft en tidigare ägglossning, eftersom min cykel såg annorlunda ut innan mitt MF i december. Och det är verkligen inte kört för att man inte plussar innan. Förr fick man ju vänta en vecka! Jag jobbar inom ett sådant yrke att vi pga hälsoskäl för fostret måste berätta om graviditet med en gång, som mina arbetsgivare vet om läget även om det är tidigt... Är så sugen att tala om det för mina föräldrar när vi ska hälsa på dem i helgen då jag har ett sånt öppet förhållande med dom, samtidigt vill sambon vänta. Fast om det händer något är det så skönt att de vet... Däremot vänner osv får reda på allt efter vecka 12.

• Limazzin
    JonisHjärta skrev 2012-02-01 10:06:11 följande:
    Längtar ihjäl mig här hemma nu! Har ätit folsyra här nu och har prickat ägglossningen rätt bra =) nu får man hoppas att man kan lyckas få ett pluss. Bim har jag den 9 februari! Känner mig seg i kroppen å brösten är ömma samt att jag går och är små sugen hela tiden ja och till råga på det värsta acne kaoset har jag med fått... men hoppet finns =)
    åh jag med!! Vill att den närmsta veckan bara ska passera så jag kommer till BIM och förhoppningsvis inte får någon mens.. håller tummarna för dig!
  • TessTessan

Jie är du kvar i tråden? Hur går det för dig? Har du plussat eller har tant kommit än???

• Moomintrollet
    saoura skrev 2012-02-01 20:35:02 följande:
    innan var det tydligen "standard" att man gjorde det och så var det när jag väntade min första så det enda självklara var för mig att jag skulle göra det nu också så jag ringde min mvc och då sa de att man inte gör det som standard längre men dom erbjuder det från 8 fullgångna veckor mot en peng. För oss var det en självklarthet eftersom vi vill veta så allt står rätt till. Jag känner inte av graviditeten och hade det inte varit för utebliven mens och plus på stickan så mår jag som vilken annan dag som helst. Var samma förra gången så för att få bekräftelse så bokade vi in ett på måndag och ser allt bra ut kan man pusta ut!
    vad tar de för en sån koll? med tanke på att det finns alla möjliga "vård summor" så kan man ju inte direkt gissa sig till den. Ett vanligt Vård.Centr kostar ju 100 medans ett KUB på MVC kostar mellan 1200-1800 beroende på vart i landet och vilken MVC 
  • Lyckligkvinna

Saoura: okej, då hänger jag med. :) Pheia: jag plussade ju ocksp före bim om än svagt. Funderar dock på att ta en sticka till för att vara säker. Man blir nästan lite knäpp!! ;)

• saoura

Jag går på en privat klinik och där kostar Vul 300 kr, resten är gratis eftersom det är "standard". En annan privatklinik, Emmaklinken eller vad den heter tar 1000 kr för ett Vul på 30 min...

Svar på tråden I hopp om en liten 2012