• Gostess

I hopp om en liten 2012

I den här tråden kan vi som hoppas på en liten 2012 följas åt och prata av oss....

Jag är en tjej på 27 år.
    Har en son på 4 år och nu tyckte vi det va dags att skaffa ett syskon...
    Jag slutade me mina p-piller december 2010.
    Lyckades bli gravid mars -10, men det slutade i ett missfall i vecka 6-7...
    Sen dess har vi försökt bli gravida igen utan resultat Rynkar på näsan

Så nu hoppas vi att 2012 är vårat år! 
    För vi längtar så efter en liten till!    

Hoppas vi är flera som kan skriva och följas åt!          

• Svar på tråden I hopp om en liten 2012
  • mama90j

BIM+1 idag, inga känningar att mensen skulle vara på g. 
    Mina tecken är kvar och denna dag är illamåendet väldigt kraftigt så får inte i mig fast mat alls för då känns det som att det ska komma upp lika fort igen.
    Så får dricka mig mätt istället verkar det som.

• Lyckligkvinna

Pheia: låter minst sagt misstänksamt. ;) haha. Ja, killarna får allt stå ut med endel. :) håller tummen för att du får ett Pluss snart. :) Med mig? Ja, jag fick världens molvärk för en stund sedan efter att jag gått en långpromenad. Har enormt svullna och ömma bröst. Tryckte i mig några nävar chips före lunch och det var så gott men sen blev jag riktigt illamående och fick slänga resten av påsen. Maken kunde knappt ta i mig igår innan jag fräste att han skulle hålla sig undan. Tog ett test precis och jag tror att jag har ett PLUSS!!!! Men jag vet inte om det stämmer då sträcket inte är lika starkt i färget utab lite mörkare upptill och ljusare nedtill. Har Bim på onsdag. Har försökt att ta kort men det är svårt att se. Vad tror ni? Har ni vart med om något liknande?

• pheia
    Lyckligkvinna skrev 2012-01-30 15:30:28 följande:
    Pheia: låter minst sagt misstänksamt. ;) haha. Ja, killarna får allt stå ut med endel. :) håller tummen för att du får ett Pluss snart. :) Med mig? Ja, jag fick världens molvärk för en stund sedan efter att jag gått en långpromenad. Har enormt svullna och ömma bröst. Tryckte i mig några nävar chips före lunch och det var så gott men sen blev jag riktigt illamående och fick slänga resten av påsen. Maken kunde knappt ta i mig igår innan jag fräste att han skulle hålla sig undan. Tog ett test precis och jag tror att jag har ett PLUSS!!!! Men jag vet inte om det stämmer då sträcket inte är lika starkt i färget utab lite mörkare upptill och ljusare nedtill. Har Bim på onsdag. Har försökt att ta kort men det är svårt att se. Vad tror ni? Har ni vart med om något liknande?

Jag tycker det verkar väldigt lovande för din del oxå!:) Och med tanke på att du har BIM på onsdag så behöver inte pluset bli jättestarkt, hormonerna ökar ju mer och mer för varje dag som går... Är det test från Testlagret? Har inte sett ditt test, men jag tycker det låter som ett plus!! Har du så att du kan ta ytterligare ett i morgon så skulle jag göra det! Jag menar, nu testade du ju t.o.m tidigare än BIM och på eftermiddagen... Låter inte så dumt! Håller tummarna!
  • Lyckligkvinna

Ja, det kanske faktiskt är så. Nä, sticka är från Rfsu. Funderar på att köpa ett digitalt test att ta imorgon. Det har faktiskt känts annorlunda denna månaden, även om man inte riktigt vill känna efter ;)

• pheia
    Lyckligkvinna skrev 2012-01-30 16:05:58 följande:
    Ja, det kanske faktiskt är så. Nä, sticka är från Rfsu. Funderar på att köpa ett digitalt test att ta imorgon. Det har faktiskt känts annorlunda denna månaden, även om man inte riktigt vill känna efter ;)

Om jag ska vara ärlig så tror jag att du känner rätt, oftast är intuitionen den sanna... :) Gör ett digitalt på ons/tors om du inte har en sticka, så slipper du lägga ut onödiga pengar. Om det är för tidigt och hormonerna inte är tillräckliga för ett digitalt menar jag. Fast jag förstår självklart din iver! Försöker själv fundera på om jag ska testa mig tidigare eller om jag kan hålla mig till tors-fredag, haha.. Särskilt efter dessa symtom vi har!
  • Lyckligkvinna

Ja, jag har liksom inte känt panik med att testa utan varit ganska lugn. Mmm. Jag ska nog göra så. Det borde vara ett plus men det ser lite skumt ut. Får se vad mannen säger när han kommer hem. :) haha. Ja, vi har ju endel symtom båda två. ;) förstår om du vill testa tidigare. Jag testade bara för att jag fick rejäl molvärk. Vi får se. Håller tummen för oss båda!

• pheia

Jag kunde inte hålla mig, testade efter middagen. Fick ett väldigt tydligt plus!! Vågar jag att vara lycklig? Nu är jag istället livrädd för missfall... Är ju bara i vecka 3+3...

• Lyckligkvinna

Pheia: men Grattis!!! Klart att du ska vara glad!!! :) jag testade mig igen och jag får ett plus, lite svagt men det är där. :D tur att vi höll tummen för varandra! ;)

• Maramina

Åååååh! Vad roligt! Stort grattis pheia och Lycklig kvinna!

Mitt illamående har fortsatt, liksom värst hungern och mitt springande på toa för att kissa. Jag misstänker att min kropp har blivit skengravid eller något, för gravid är jag ju inte, tydligen...

• pheia

Tack så jättemycket snälla ni!! Ska verkligen försöka att vara glad och inte oroa mig för mycket. Det finns ju faktiskt många av oss kvinnor som fått missfall men sedan plussar igen och allt går bra. Får hålla tummarna för att det verkligen är min tur denna gång!! Är så fascinerad över att det redan är så starkt... Sambon fick panik när jag sa att det kanske är tvillingar, haha... Han är själv tvilling och jag har det i släkten på både mormor och morfars sida... 

Härligt Lyckligkvinna! När är det tror du BF blir om allt går bra? r så glad för vår skull, så häftigt...!!

Maramina - är du säker på att din ÄL inte varit senare än du trott då? 

Svar på tråden I hopp om en liten 2012