• Gostess

I hopp om en liten 2012

I den här tråden kan vi som hoppas på en liten 2012 följas åt och prata av oss....

Jag är en tjej på 27 år.
    Har en son på 4 år och nu tyckte vi det va dags att skaffa ett syskon...
    Jag slutade me mina p-piller december 2010.
    Lyckades bli gravid mars -10, men det slutade i ett missfall i vecka 6-7...
    Sen dess har vi försökt bli gravida igen utan resultat Rynkar på näsan

Så nu hoppas vi att 2012 är vårat år! 
    För vi längtar så efter en liten till!    

Hoppas vi är flera som kan skriva och följas åt!          

• Svar på tråden I hopp om en liten 2012
  • Höst 76

Jag mår jätte illa och har gjort i några dagar. Hoppas att det ska visa ett plus snart.

• Lyckligkvinna

Vad spännande att vissa börjar känna gravsymtom. :) Själv försöker jag inte tänka så mycket på det! Har BIM på onsdag (tror jag). Fick lite konstig molvärk förut och tänkte direkt att mensen är på g, men icke. Hoppas den håller sig borta. När ni pratar om tidiga gravsymtom. Kan man känna ökad hunger tidigt? Min man har sagt flera dagar i rad nu att jag klagar över att jag är hungrig hela tiden? Har inte tänkt på det själv.

• saoura

Hunger kan definitivt vara ett symptom. Jag hade ätit upp mig säkert 2 kilo innan jag förstod att jag var gravid. Nu vet jag bättre när jag behöver äta och äter. Innan så trodde jag att det bara var ett sug och fick ångest över det så försökte äta mindre eller inget alls

• Jiie

Och jag var tvärtom när jag var gravid, kunde knappt äta nåt för jag blev mätt direkt!!

• Lyckligkvinna

så är det för mig. Känner hunger och sug men såfort jag börjar äta så blir jag mätt. :) Fast det kan ju vara en period också. Vi får se. 

• mama90j

Pheia: tack! BIM är idag men testade neg imorse så nu väntar jag två dagar innan det blir nytt test om mensen inte hinner först.

• Maramina

Det där med illamående och ständig hunger verkar vara något som går här verkar det som Flört. De senaste 3-4 dagarna så är jag också ständigt hungrig samtidigt som jag har varit lätt illamående till och från, tills idag då jag varit illamående så gott som hela dagen och det trots att mensen kom i torsdags.

Nu har ju mensen inte betett sig som den brukar då den brukar hålla på i bortåt en vecka, men den här gången så blödde jag två dagar för att på lördagen knappt blöda något och så idag har jag vid något toalettbesök fått lite lätt blodblandad flytning på pappret. That's it. Jag blev så nojjig till slut då man hört om kvinnor som fått blödning då de skulle haft mens, men som ändå varit gravida, så jag tog ett test. Passade samtidigt på att för skojs skull testa även med ÄL-test. Både fick ett väldigt svagt streck, så svagt att det precis syntes, men det kom inte fram på bilden när jag försökte fota det. Självklart blev jag lite fundersam och gick sedan och höll mig i fem-sex timmar innan jag gjorde ett nytt test, men den var helt negativ. Så det första var nog bara ett spökstreck eller något.

• Lyckligkvinna

Pheia: hur går det dig och dina symtom?

• pheia
    Lyckligkvinna skrev 2012-01-30 11:28:31 följande:
    Pheia: hur går det dig och dina symtom?

Ja, haha, trot faktiskt att det går åt rätt okej... Om man kan uttrycka det så?:) Flytningarna håller i sig, känner en viss molvärk och är illamående på morgonen och kvällen. Igår vräkte jag i mig resterna av snacks för lördagen, min sambo bara kollade på mig. Jag är nämligen inte ett större fan av varken chips eller något sådant, inte i mängder iaf.. Haha. Och humöret svänger... Men samtidigt vågar jag inte hoppas och tänker att det kan vara PMS... Men hoppas på ett plus snart, känns som att det kan vara mkt möjligt denna månad om man jämför med hur det brukar vara.

Hur är det själv?
Svar på tråden I hopp om en liten 2012