• Gostess

I hopp om en liten 2012

I den här tråden kan vi som hoppas på en liten 2012 följas åt och prata av oss....

Jag är en tjej på 27 år.
    Har en son på 4 år och nu tyckte vi det va dags att skaffa ett syskon...
    Jag slutade me mina p-piller december 2010.
    Lyckades bli gravid mars -10, men det slutade i ett missfall i vecka 6-7...
    Sen dess har vi försökt bli gravida igen utan resultat Rynkar på näsan

Så nu hoppas vi att 2012 är vårat år! 
    För vi längtar så efter en liten till!    

Hoppas vi är flera som kan skriva och följas åt!          

• Svar på tråden I hopp om en liten 2012
  • Höst 76

Grattis till er som har plussat!

Har tyvärr fått min mens tidigare än vad jag brukar. Får hoppas på nästa gång.

Har haft magsjuka 2 helger på raken och har fått halsfluss oxå, så det kanske är bra att det inte blev något denna gången.     

• Mama C

Hoppar in här!
    Är 29 år, sambon 27 år. Jag har en son sen innan. Vi har försökt i 1½ år o börjat en utredning (gillade dock inte läkaren, han va så nonchalant).
    Nu är ÄL förbi för den här månaden, tror vi prickade den ganska bra, har haft sex mest hela tiden för att inte missa ÄL eftersom jag inte riktigt vet när den är. Är på ÄL+9 idag, BIM -14. Har såå sjuuuukt ont i brösten som känns enorma o svullna o ömmar så jag håller på o bli tokig!
    Vågar inte hoppas, för det är så jobbigt att bli så grymt besviken när mensen kommer varje månad. ska på kryssning nästa vecka (BIM-5) o hoppas man hinner få ett svar innan dess. Vill ju veta om man kan dricka eller inte o vill ju inte heller riskera nåt. Kan MVC ta ett blodprov eller nåt för att verkligen se? 
    Tror ni man kan känna att "nu tog det sig"? För en dag strax efter äl kände jag mig helt annorlunda...eller är det bara hjärnspöken? 

• Kattswanch
    mama90j skrev 2012-01-31 14:17:26 följande:
    Här har magsjukan slagit till. Men mensen har ännu inte kommit på BIM+2.
    Heja, hoppas!
    Tråkigt med magsjukan dock :/ 
  • Fiafisen
    mama90j skrev 2012-01-31 14:17:26 följande:
    Här har magsjukan slagit till. Men mensen har ännu inte kommit på BIM+2.

Spännande! Ja, inte med magsjukan då ra utan det andra!
  • Moomintrollet

Hoppar oxå in...

Tog cellprov Jan 2011 för o se att allt va ok
    Slutade m ppiller 28/2-11
    Första mens 28/3-11
    ÄL 14/4-11
    Pluss 26/4-11 tom BM på MVC blev förvånad över hur snabbt det hela gick?!
    Falskt missfall v6 en del personer misstänkte det va tvillingar o en försvann men jag tror inte det för det finns inte sånt på nån sida i min släkt.

Allt gick himmla bra tom v32 (på dagen!!) då slocknade vårat lilla "päron"(min cravings därav namnet) pga en elak o dum moderkaka som börjat lossna o pajade massa annat där inne. Plus en släng av havandeskapsförgiftning ovanpå det.
    15/11-11 föddes vår lilla dotter, hon var perfekt :)

Just nu kämpar jag med min sköldkörtel för den klarar inte av å tillverka tillräkligt med hormorner för kroppens olika system så ätit meds för detta. Ska ta nya blodprov och lite annat nu 2/2-12 så vi kan se om den funkar normalt igen. *håller tummarna HÅRT*
    Vi vill + så fort vi kan men vill ju vara frisk först. Till råge på allt visar det sig att min kusins flickvän är gravid sen Nov 2011 (av alla månader) och vi är jätteglada för dem men man blir ju lite avis liksom...ovanpå detta verkar det som de tom ska få 2st då hennes familj har anlag för detta?!?! :P

Jag har testat ÄL tester nu av o på sen slutet av Dec o hela Jan men alla säger NEG hela tiden men jag har fått 2st mens sedan förlossningen så vet inte vad som händer här riktigt?? Kan man ha mens utan äggloss??
    Ska testa 1/2 och 2/2 igen o se vad det står då för det skulle visat POSS redan i förrgår :( ialf enligt äggloss uträkn. här på FL.

Hoppas vi alla plusar förr el senare 2012! :D :D :D

• Maramina

Välkommen Moomintrollet. Vad jobbigt det måste ha varit, det du genomgått! Jag passar på att svara på din fråga om mens och ägglossning. Ja, man kan få mens även utan ägglossning. Däremot så kan dina problem med sköldkörteln göra det svårare för dig att bli gravid. Men så fort de fått ordning på medicineringen så borde fertiliteten bli som innan igen.

• JonisHjärta

Längtar ihjäl mig här hemma nu! Har ätit folsyra här nu och har prickat ägglossningen rätt bra =) nu får man hoppas att man kan lyckas få ett pluss. Bim har jag den 9 februari! Känner mig seg i kroppen å brösten är ömma samt att jag går och är små sugen hela tiden ja och till råga på det värsta acne kaoset har jag med fått... men hoppet finns =)

• Moomintrollet
    Maramina skrev 2012-02-01 08:08:48 följande:
    Välkommen Moomintrollet. Vad jobbigt det måste ha varit, det du genomgått! Jag passar på att svara på din fråga om mens och ägglossning. Ja, man kan få mens även utan ägglossning. Däremot så kan dina problem med sköldkörteln göra det svårare för dig att bli gravid. Men så fort de fått ordning på medicineringen så borde fertiliteten bli som innan igen.
    Tack för ditt svar. Jo, jag misstänkte också att fertiliteten skulle ev vara på noll om sköldkörteln inte funkar eftersom det handlar bara om massa hormoner hela tiden för dittan o dattan....de e ju såna det bara handlar om sen under en graviditet också :P suck....hoppas proverna som jag tog igår visar 100% imorron när jag träffar läkaren.
  • Lyckligkvinna

Vad kul att du har hittat hit Moomintrollet! Jag har berättat för mig föräldrar idag om pluset. Kände att det var bäst! Haha. Har svårt för att behålla hemligheter för dem. Jag tycker sådant här är lite jobbigt eller obekvämt typ, så det är skönt att ha det sagt. Får vi hoppas att det går hela vägen. Hur går det för er andra?

Svar på tråden I hopp om en liten 2012