• Gostess

I hopp om en liten 2012

I den här tråden kan vi som hoppas på en liten 2012 följas åt och prata av oss....

Jag är en tjej på 27 år.
    Har en son på 4 år och nu tyckte vi det va dags att skaffa ett syskon...
    Jag slutade me mina p-piller december 2010.
    Lyckades bli gravid mars -10, men det slutade i ett missfall i vecka 6-7...
    Sen dess har vi försökt bli gravida igen utan resultat Rynkar på näsan

Så nu hoppas vi att 2012 är vårat år! 
    För vi längtar så efter en liten till!    

Hoppas vi är flera som kan skriva och följas åt!          

• Svar på tråden I hopp om en liten 2012
  • TessTessan

Jie va skönt att du fick tanten nu eftersom du inte plussat, nu är det ju bara att köra på sen när hon lämnat dig ;) hur lång tid tog det innan tanten kom?

• Jiie

Kom 12 dgr senare än räknat!
    Visste att jag inte va gravid så längtade som fasiken efter Sthlms blodbad hahaha

Japp snart blir det åka av

• Lyckligkvinna

Pheia: har du kikat något i oktobergruppen? Jag har gått med där och det ärbtrevligt! :) Kram på er allesammans. Hoppas ni mår bra!

• pheia

Lyckligkvinna, jag kikade i en igår! Ska nog bli lite mer aktiv. Och du får gärna hålla mig uppdaterad hur allt går och är med dig!

• Moomintrollet
    saoura skrev 2012-02-02 04:58:52 följande:
    Jag går på en privat klinik och där kostar Vul 300 kr, resten är gratis eftersom det är "standard". En annan privatklinik, Emmaklinken eller vad den heter tar 1000 kr för ett Vul på 30 min...
    Ligger den privata kliniken i GBG? i sånna fall vad heter den?
    Vi har haft lite oroligheter med falsk missfall redan på förra graviditeten (som sen sluta i sorg v32 istl) därför är vi intr av att ev göra flera VUL med jämna mellanrum men vi har ju inte precis råd med 1000kr gången isfl.
  • Moomintrollet

Igår va jag hos läkaren o inget var förändrat med sköldkörteln så jag måste äta dubbel dos....*blip* OM jag nånsin blir gravid igen måste jag äta dem under hela den perioden annars går det åt pipsvängen med mig o baby.
    Pga detta vill inte kroppen inte ens släppa ägg....*blip*

Blir vi inte gravida detta år eller nånsin så dör jag. Adoption är ej ett altv pga värdländerna inte skulle godkänna våran ekonomi för de har FÖR höga krav på summan. Vi klarar oss fint men inte enligt dem samt ett sånt lån på banken hade inte varit kul o dras med o det skulle isfl bli EN enda unge inte 3 som jag vill ha. Jag vet barn är en gåva inte en rättighet men jag vill inte leva utan barn.
    VARFÖR kan inte Sverige ändra lagen om surogat....folk kan ju få göra det gratis istl för att regeringen skall tjafsa om att folk skulle kräva ersättning....de kan ju få ersättning för om de måste ha gravidpenning o får då brist i ekonomin men inte mer än så ELLR I DONT KNOW.....fjantigt är det ialf när folk har systrar, mammor, bästa vänninor som vill ställa upp för sina nära o kära.

/ Hälsningar från en som sa ända tills 25års ålder att hon inte ens skulle ha några....blev lite andra tankar sen.

• Lyckligkvinna

Pheia: Ja, jag vill gärna höra av dig också!!! Kul att du har kikat in i den tråden. :) Moomintrollet: Vet inte vad jag ska säga. Fy fy fy vad jobbigt för er. Hoppas att det löser sig ändå. Har också funderat mycket kring det där med surrogat, då det känns som en viktig diskussion och varit flera dokumentärer kring ämnet under hösten/vintern. Hoppas verkligen att det löser sig för er. Håller verkligen tummen. Kram!

• saoura

Moomintrollet, tyvärr inte :( men det finns säkert någon annan klinik i Göteborg som erbjuder samma. Hemskt tråkigt att det slutade illa för er sist så förstår er rädsla. Men med det i bagaget så borde man väl få lite extra kontroller automatiskt?

• Jiie

Ligger en klinik på Vasagatan vid Vasaplatsens hållplats, på höger sig om du kommer nerifr valand.... Dom tog 500 när vi gjorde vul för några år sen!

Svar på tråden I hopp om en liten 2012