• fucktard

Sjuksköterskestudenter!

Det här med anställningsavtal är en djungel, mina vänner! Så många papper! Och vad är en SUN-kod och hur hittar jag den?

Men ändå. Hjälp. Det här är på riktigt! Det står för tusan sjuksköterska på det!

If you wanna do it, do it right.
  • Vackert

Fucktard :) Häftigt du, jävligt bra jobbat!! Japp, du är sjuksköterska!!

• fucktard
    Vackert skrev 2013-01-27 21:03:04 följande:
    Fucktard :) Häftigt du, jävligt bra jobbat!! Japp, du är sjuksköterska!!
    Sjunde juni iaf, då är jag banne mig sjuksköterska!

Nu kör jag på för fullt med VFU på IVA/Anestesi i fem veckor och försöker ta körkort på samma gång, spenderar halva mitt liv på vandrarhem (sista bussen hem går klockan 20, det funkar inte riktigt), sen är det bara C-uppsats, bedside, NKSE och FOU kvar. Det går så fort!
  • fucktard

Angående att dejta en patient... Alltså jag vet inte riktigt hur jag tycker. En stor del av mig vill skrika NEEEEEJ vid bara tanken. Vi vet så mycket om dem som de kanske inte skulle berätta för någon de dejtar i vanliga fall liksom. Det blir som man har någon slags "makt", på något vis.

Men tänk om man jobbar på en VC, man träffar en patient en gång för något banalt, typ vaccin inför en utlandsresa eller något, och man flera månader senare träffar på den här personen i ett helt annat sammanhang?

Jäklar vad svårt!

• Emmeliina

Skulle säga som de flesta andra här också säger att det beror lite grann på hur nära vården är. På VC är det ju som sagt inte nödvändigtvis så att man vet lika mycket om patienten som man kanske gör om den ligger på en vårdavdelning en längre tid eller så. Svårt det där!

• Flashbulb

Jag tror att människor gör det svårare än vad det är. Det är bara kärlek och ibland känner man. Det är ingen synd direkt.
    Samtidigt vill många nog hålla en professionell nivå, men det betyder inte att man inte kan känna. Jag hade nog gjort som Vackert, bett dom kontaktat mig privat. Hade jag träffat på dem på krogen t.ex.  hade jag heller inte brytt mig speciellt mycket.
    Jag bryr mig inte så mkt om jag som ssk vet mer om patienten än vad de flesta inom deras bekantskap vet. Vissa av mina vänner vet mer om mitt liv än mina föräldrar. Tycker det skapar en stabil grund mellan två människor.

• Flashbulb
    Vackert skrev 2013-01-29 07:54:55 följande:
    Flashbulb: Har du träffat någon?
    Nej, men hade inte haft något emot att göra det om tillfället skulle dyka upp på sjukhuset. Bättre ställe än krogen.
  • Lemio

Jag är ssk sen 3 år tillbaka och fick i höstas ett nummer av en patient. Tog kontakt efter ett par dagar och vi har klickat jättebra. Frågade chefen om råd och han sa "njut"! Kort och gott! :) tycker det beror på vilken slags vård det är. Psyk, nej. Somatik, ja då är det lättare. Med en gnutta sunt förnuft. Som alltid. Men förbjudet, nej det är det inte. Skulle jag vårda den här patienten nu, om den kom in igen? Nej, inte i det här läget... Precis som med alla anhöriga.

• Vackert

Intressant att läsa :) En fråga, hur går det för alla? Jag läser sista delen i sjukdomslära nu och har tenta nästa fredag. Segt som 17 just nu, mycket att ta in. Men efter nästa fredag tror jag det blir bättre :)

Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!