• Mosaik

Sjuksköterskestudenter!

Emmeliina skrev 2013-01-10 09:14:48 följande:
    Lycka till! Jag gjorde andra delen precis innan jul (nu har vi kanske inte samma delar i våra delar :P), hoppas det går bättre för dig än det kändes som att det gjorde för mig haha :D

Tack det kändes faktiskt riktigt bra efteråt. Bara 18 lååånga arbetsdagars väntan på resultatet :-\

Hur många dagar får ni andra vänta på tentaresultat som max??

Ikväll har luften riktigt gått ur mig. Vilken urladdning det blir efter tunga svåra tentaperioder.
    Hjärta i norr skrev 2013-01-10 11:16:56 följande:
    Glädjefnatt!!! Jag har klarat den sista tentan, är färdig med allt nu!! Och kan lova att jag hade oddsen emot mig för denna tenta (sjukstuga i kubik då vi alla först fick influensan och sen fick sambon lunginflammation) och var jättedålig samtidigt som två barn behövde sysselsättas. Känns ofattbart!

Imorgon eftermiddag står jag i Blå Hallen och tar emot broschen från prinsessan Christina! 

Grattis o bra jobbat!!
  • Emmeliina

Så skönt att det gick bra! :)
    Vi får vänta på 15 arbetsdagar, jääääätte länge.

• Emmeliina

Min chef nämnde idag att man i termin 5 får lov att jobba som assisterande sjuksköterska när där är någon annan leg.sjuksköterska i huset.

Någon som har erfarenhet av det eller vet något om det? Hade ju vatt svin kul att få "prov" jobba lite innan man kommer ut i det verkliga livet fast utan att det är praktik :p måste ju se lite bättre ut på cv:t också kanske? Har aldrig hört om det förut eller sett det.

• Hannah83

Då var man färdig då!! Helt otroligt skönt :) Inväntar nu bara att sista betyget ska föras in så jag kan ansöka om examensbevis. Har fått och skrivit på jobb t.om dec 2013 från 1 februari så det känns jätteroligt :)
    Hade oroat mig för den praktiska examinationen NKSE men det gick hur bra som helst och jag fick gott omdöme av både examinator och patient så det var jätteroligt :)

Önskar er alla lycka till i er fortsatta utbildning!!

• Mosaik
    Emmeliina skrev 2013-01-10 22:14:02 följande:
    Min chef nämnde idag att man i termin 5 får lov att jobba som assisterande sjuksköterska när där är någon annan leg.sjuksköterska i huset.

Någon som har erfarenhet av det eller vet något om det? Hade ju vatt svin kul att få "prov" jobba lite innan man kommer ut i det verkliga livet fast utan att det är praktik :p måste ju se lite bättre ut på cv:t också kanske? Har aldrig hört om det förut eller sett det.

Jo jag har hört av någon att hon jobbade som ssk under en sommar efter T5. Så det stämmer nog!
    Hannah83 skrev 2013-01-11 09:12:52 följande:
    Då var man färdig då!! Helt otroligt skönt :) Inväntar nu bara att sista betyget ska föras in så jag kan ansöka om examensbevis. Har fått och skrivit på jobb t.om dec 2013 från 1 februari så det känns jätteroligt :)

Hade oroat mig för den praktiska examinationen NKSE men det gick hur bra som helst och jag fick gott omdöme av både examinator och patient så det var jätteroligt :)

Önskar er alla lycka till i er fortsatta utbildning!!

Grattis!
  • Alvpiraten

Jag läser på ssk-programmet (distans) har gått 2 terminer. Pga olika omständigheter orkar-vill-kan jag inte fortsätta, men jag vill gärna jobba som USKA. Kan jag tillgodoräkna kurser jag läst på ssk-programmet eller måste jag läsa USK-utbildningen från början ?
    Mycket tacksam för svar.

• avocadoo

Haft en gräslig tenta idag, och har ingen aning om jag klarade den eller inte, så nu är det bara att vänta 3 veckor på svar... 

• aronnax
    avocadoo skrev 2013-01-11 18:26:55 följande:
    Haft en gräslig tenta idag, och har ingen aning om jag klarade den eller inte, så nu är det bara att vänta 3 veckor på svar... 

I vad?? Håller tummarna!
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!