• sussey

Sjuksköterskestudenter!

Li79: jag har jobbat som uska under ssk-utb på kirurgen och trivts super! Väldigt lärorikt och intressant! Har jobbat där som ssk med sen och trivts bra med det :)

Jag ska för övrigt på intervju på barn imorgon, galet nervös!

• sussey

Inte för jag är student länge, men behöver tankar...

Har jobb på barn i sommar om jag vill (vilket jag såå gärna vill). Men har sån jäkla beslutsångest för är jag på min gamla avdelning (kirurgen) har jag stor chans till förlängning till hösten, och det har jag inte på barn. Så vet inte vad jag ska göra :(

• Hjärta i norr
    fucktard skrev 2013-01-10 14:24:18 följande:
    Shit, vilka rysningar jag fick nu! Grattis!
    Li79 skrev 2013-01-10 20:00:29 följande:
    Grattis, hjärta i norr!
    Johanna S skrev 2013-01-10 20:47:50 följande:
    Härligt och grattis!! Jag har en vecka kvar, är också klar med allt, vi har dock ett seminarium imorgon men det känns inte så betungande. Det är så otroligt skönt!! Trodde aldrig man skulle bli klar... Var har du fått jobb?
    Tack!! 

Har fått jobb på en allmängeriatrisk vårdavdelning på NUS i Umeå, börjar min inskolning på måndag kväll. Har inte hunnit vara här och skriva, har varit mycket med en flytt på ca 60 mil och inskolning av sonen hos dagmamma, men nu börjar vi landa i vårt nya hem och liv.

http://sunstar83.blogspot.com
  • Hannah83

Då var man helt klar då! Väntar nu bara att få legitimationen som jag ansökte om i början av veckan :) Börjar jobba den 1 Feb. Det känns kanonbra. Är även ut nu och jobbar som usk där jag ska vara, blir ju mkt ssk saker ändå. Får önska er alla lycka till i eran fortsatta utbildning!!
    :)

Momalicious skrev 2013-01-22 18:20:42 följande:
    Hej tjejer! Nu hoppar jag in här "på riktigt". Gjort min andra dag på T1 nu. Känns toppenbra! Läser på distans på LTU den här gången, förra gången började jag på en reguljär utbildning på en annan högskola och trivdes inte alls men det här känns bra. :)
    Jag har läst på LTU på distans, tyckte det var toppenbra trots att jag bor relativt nära. Det var skönt att kunna planera sina studier själv även fast man fick vara väldigt disciplinerad. Lycka till!
  • Candy89

Hanna, är det Sus du ska börja på?

• Flashbulb

Hur är det med kärlek på personal och patient? Vet att det ej är skrivet i lagen, men att dejta patienter är något man ej bör göra sägs det. Jag gjorde min T4 praktik i höstas och det var två svenska mammor som undrade om jag inte ville börja dejta deras döttrar. Jag sa inte så mkt, log och skrattade bort det. Men hade en patient frågat mig om en dejt hade jag inte sagt nej. Däremot tycker jag det är olämpigt att som sjuksköterska fråga en patient om en dejt, även om man skulle klicka eller ha en del gemensamt.

Vad tycker ni?

• Candy89

På sjukhus är det ju oftast tillfällig vård så då ser jag inte problem med att dejta en patient. Dejtar man en patient som ska vårdas på avdelningen får man väl göra upp med personalen att man inte har hand om den patienten. Inom kommunen är det väl eg samma sak, man kan dejta vårdtagare men man ska nog undvika att vårda de personerna.

• Vackert

Jag skulle aldrig fråga en patient om att ses. Men frågar någon mig, privat när jag inte jobbar så ok! Fast frågar dem under tjänst så hade jag frågat om han kan kontakta mig privat. Tror jag iaf! Jag tycker detta är så känsligt.

Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!