Sjuksköterskestudenter!
I vad?? Håller tummarna!
Jag har en förmåga att ganska lätt bli nervös över tentor och seminarier (som är examinationer). Antagligen beror detta på att jag lätt sätter höga krav på mig själv då det gäller studier och också vet att jag lätt blir stressad av att komma efter med något.
Jag går T1 och börjar T2 om drygt en vecka. Jag trivs väldigt bra på utbildningen men blev otroligt stressad inför anatomitentan i december trots att jag hade pluggat jättemycket. Tyvärr missade jag den sen på grund av att jag hade problem att ta mig hem i snöovädret. Jag släppte det och tänkte att resttentan (som jag ska ha om ungefär tre veckor) säkert går bra om jag repeterar innan. På grund av stressen som jag känt orkade jag inte vara så engagerad innan jul och håller på att komma ikapp nu inför en grupptenta i patofysiologi utifrån ett examinationsfall som vi ska ha på torsdag. Jag har missat föreläsningar för att kunna läsa ikapp det jag missade innan jul och även om jag inte så väldigt stressad inför tentan så är jag nästan rädd för den ändå. Jag förstår inte allt som de pratar om i examinationsfallet och boken i klinisk kemi och fysiologi känns som kinesiska. Jag har inte hunnit plugga jättemycket och är rädd att jag inte ska fatta ett skit då jag läser frågorna/att min grupp inte ska bli godkända. Då skulle jag släpa efter med två(!) tentor då jag börjar andra terminen, och jag är rädd att det i så fall bara blir en ond cirkel av allt.
Har någon känt något liknande under utbildningen och hur gick det för er?
Hur har ni känt med en eller flera tentor som måste göras om?
Har ni några bra tips till mig?
Är det någon som har gamla övningstentor i Anatomi & Fysiologi 7,5 HP (termin 1) som kan tänka sig skicka över dom till mig?! TACK!
min mail är : [email protected]
Jag jobbade som uska på förlossningen efter T3. Nu ska jag jobba på kardiologen och där vill dom bara ha uskor som läst T4 och framåt.
Vackert: I vilken stad/sjukhus fick du jobba på förlossningen efter T3? Är också intresserad att få jobba där! Hade du jobbat inom sjukvård innan du började läsa till ssk?
Jag jobbade i Sthlm trakterna, jag vill inte gå in mer i detalj exakt vart. Jag hade jobbat inom äldreomsorgen innan, fast inte överdrivet mycket.
Flashbulb: Nu har HAN erkänt bedrägeribrottet mot mig och jag får tillbaka pengarna för böckerna. Fick brev på posten för ett tag sedan av polisen!