• Vackert

Sjuksköterskestudenter!

MSMA123 skrev 2012-05-29 16:08:57 följande:
    Okej vet du vilken termin den är? Är det något jag kan förbereda mig på? hur isåfall? Okej, känns iallafall skönt att det inte är massor med matte/engelska. Verkar vara väldigt olika vad folk tycker om svårighetsgraden, antar att jag själv hör till dom som tycker den är svårare :p Men kanske även är så, du skriver att det är kul, då är det lättare att lära sig och vara flitig med pluggandet också förhoppningsvis. Verkar vara många som pluggar till ssk som har barn :p

Tack för ditt svar!!

Va hade läkemedelsräkningen i T2. Nja, jag satt på sommaren och räknade lite så jag kunde göra tentan på en gång och klara den första gången. Det är många som inte är klar med den än. Jag trodde också utbildningen skulle bli svår, vad vet jag den kanske blir det, men hittills har den bara varit rolig.

Nu har jag sommarlov :) Snart dags för T4!  
  • Li79

Jag har strax klarat av första terminen, hemma har jag en tös på 1,5 och en pojk på 5 år. Dessutom pendlar jag 3 timmar om dagen. Hittills har det funkat kanon och jag tycker utbildningen är jätte rolig! Vi är på Högskolan ca 3 dgr i veckan annars hemmaplugg..
    Lycka till!

• MSMA123
    Vackert skrev 2012-05-31 16:04:52 följande:
    Va hade läkemedelsräkningen i T2. Nja, jag satt på sommaren och räknade lite så jag kunde göra tentan på en gång och klara den första gången. Det är många som inte är klar med den än. Jag trodde också utbildningen skulle bli svår, vad vet jag den kanske blir det, men hittills har den bara varit rolig.

Nu har jag sommarlov :) Snart dags för T4!  
    Okej, så skönt att göra bort den! Så vadå kan det vara valfritt när man gör den? hur "lär" man in läkemedelsräkningen? bara traggla massa uträkningar eller? Något som kan vara värt att repetera i matte som kan vara till ens fördel för läkemedelsräkningen som du kan tipsa?

Härligt med sommarlov )
  • MSMA123
    Li79 skrev 2012-05-31 19:34:48 följande:
    Jag har strax klarat av första terminen, hemma har jag en tös på 1,5 och en pojk på 5 år. Dessutom pendlar jag 3 timmar om dagen. Hittills har det funkat kanon och jag tycker utbildningen är jätte rolig! Vi är på Högskolan ca 3 dgr i veckan annars hemmaplugg..
    Lycka till!
    Jaha okej, bra jobbat tycker jag!! Skönt att höra att det går iallafall Bara man vill kanske..

Pluggar du på distans?
  • Hoppsan85
    MSMA123 skrev 2012-05-31 20:03:14 följande:
    Okej, så skönt att göra bort den! Så vadå kan det vara valfritt när man gör den? hur "lär" man in läkemedelsräkningen? bara traggla massa uträkningar eller? Något som kan vara värt att repetera i matte som kan vara till ens fördel för läkemedelsräkningen som du kan tipsa?

Härligt med sommarlov )
    Matte A är bra att räkna och framförallt kemi a matte, med spädningar.
    Är inte så aktiv på FL längre
  • Li79

Msma123, nej inte distans utan den ordinarie Ssk programmet i Jönköping. De dagar jag reser blir ju ganska långa med restiden men i gengäld är hemmadagarna kortare och jag kan nyttja dan hur som haver :)
    Här läser vi hela kroppens anatomi och fysiologi på fem veckor och den kursen tyckte jag var tuff, resterande har varit lugnare! Sista tentan är nästa vecka före lovet o ämnet är Psykologi, jätte intressant faktiskt :)

• MSMA123
    Hoppsan85 skrev 2012-05-31 21:05:23 följande:
    Matte A är bra att räkna och framförallt kemi a matte, med spädningar.
    Jaha okej, kanske man ska uppdatera sig på det då. Tack för svaret, det mest säkra är väl att fråga de som håller på med utbildningen just nu
  • MSMA123
    Li79 skrev 2012-05-31 23:22:39 följande:
    Msma123, nej inte distans utan den ordinarie Ssk programmet i Jönköping. De dagar jag reser blir ju ganska långa med restiden men i gengäld är hemmadagarna kortare och jag kan nyttja dan hur som haver :)
    Här läser vi hela kroppens anatomi och fysiologi på fem veckor och den kursen tyckte jag var tuff, resterande har varit lugnare! Sista tentan är nästa vecka före lovet o ämnet är Psykologi, jätte intressant faktiskt :)
    Jaha okej, tänkte när du hade vissa lediga dagar men det kanske är så när man läser reguljärt, att man inte är i skolan varje dag hela veckan?.. Det kan ju vara bra när man har barn. Okej, ja det kommer säkert saker som är tuffare än andra.. Ska bli spännande att se hur man upplever utbildningen, vill bara få börja nu!!
  • Vackert

Det är valfritt att skriva alla tentor men första möjligheten är hos oss i T2. Sedan så är det få som klarar den första gången :) Jag måste säga att matte B är bra att känna till. Där fanns det en uträkning och ett tänk som var bra att ha med sig. Nja, det är bra att räkna lite varje dag tycker jag. Alltså inte traggla i flera timmar utan se det mer som att du försöker lösa ett korsord och så gör du det då och då tills du är klar :)

• Hoppsan85
    MSMA123 skrev 2012-06-01 07:46:37 följande:
    Jaha okej, kanske man ska uppdatera sig på det då. Tack för svaret, det mest säkra är väl att fråga de som håller på med utbildningen just nu
    Läser inte nu, är redan klar sedan tre år men just lm-räkningen har inte förändrats-
    Är inte så aktiv på FL längre
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!