• flingflong

Sjuksköterskestudenter!

Vackert skrev 2012-04-13 10:52:56 följande:
    Hej :) Jag är T3:a :) Självklart ska du hänga på :)

Lycka till!! :)
    Vad bra, då gör jag det. :)
  • flingflong
    Ebba Caroline skrev 2012-04-14 20:51:41 följande:
    Blodsocker prover kapilärt behöver man inte sprita på. Men på sjukhusen görs det alltid.
    På det sjukhuset jag arbetar spritar vi aldrig, bara om det visar stort avvisande resultat.
  • flingflong

Har ni något bra tips om hur man ska tänka vid läkemedelsberäkning ang. spädningen? Ska ha min första lkm.tenta om 1 vecka. :(

• sussey

Flingflong - jag kan tycka att det viktigaste att komma ihåg är att det är skillnad om du ska späda något som redan är vätska (typ morfin, ketogan m.m) eller torrampull. Är det vätska måste du ju räkna med den vätskan i den färdiga lösningen, många i vår klass som hade problem med det kommer jag ihåg.

• flingflong
    sussey skrev 2012-04-18 16:07:12 följande:
    Flingflong - jag kan tycka att det viktigaste att komma ihåg är att det är skillnad om du ska späda något som redan är vätska (typ morfin, ketogan m.m) eller torrampull. Är det vätska måste du ju räkna med den vätskan i den färdiga lösningen, många i vår klass som hade problem med det kommer jag ihåg.
    Ok, tack! Det ska jag banka in i minnet. :)
  • Karttikeya

Vad roligt, får jag hänga med? Går termin 5, hade mammaledigt ett år så mina gamla klasskamrater är ju klara nu =) Sitter och skriver c-uppsats, kämpigt men oh så intressant! =)

Är det någon mer än jag som vill läsa vidare så fort det bara är möjligt? 

• dosed
    Karttikeya skrev 2012-04-19 08:44:01 följande:
    Vad roligt, får jag hänga med? Går termin 5, hade mammaledigt ett år så mina gamla klasskamrater är ju klara nu =) Sitter och skriver c-uppsats, kämpigt men oh så intressant! =)

Är det någon mer än jag som vill läsa vidare så fort det bara är möjligt? 
    Jag går också T5 skickade in C-uppsatsen igår! Jo jag vill också plugga vidare så fort det går, till barnmorska. Jag planerar att jobba 1 år bara som sjuksköterska och sedan söka in till barnmorska. Vad vill du plugga vidare till?
  • Ebba Caroline

Vad många som läser c-uppsatsen i T5... Själv gjorde jag min i T6

Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Ebba Caroline
    dosed skrev 2012-04-19 15:55:27 följande:
    Jag går också T5 skickade in C-uppsatsen igår! Jo jag vill också plugga vidare så fort det går, till barnmorska. Jag planerar att jobba 1 år bara som sjuksköterska och sedan söka in till barnmorska. Vad vill du plugga vidare till?

Om du ska säka till banrmorska se till att läsa små kurser innan så att du får fler högskolepoäng.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Karttikeya
    dosed skrev 2012-04-19 15:55:27 följande:

Najs, önskar min vore klar nu också

Jag tänker som du, men tänker hinna med en unge till innan jag börjar plugga till barnmorska. Om allt går bra =)
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!