• Mosaik

Sjuksköterskestudenter!

Vad har ni på era anatomitentor? Vi har bara en satans massa latinska ord som vi ska kunna och kunna peka ut, lätt tycker jag....

Resten ligger under fysiologin, detta är mycket svårare.

I anatomi och fysiologi 2 kommer vi däremot ha en tenta med både och.

Hur gick ni på era första VFUer? Jag är ute tre dagar nu och får gå med både USK och SSK. Läser vårdandets etik.

• mystery88

På grund av snökaoset har jag inte kunnat ta mig hem till Stockholm idag, och blir det inte bättre under morgondagen missar jag min tenta på fredag. Rynkar på näsan

• Mosaik
    mystery88 skrev 2012-12-05 18:47:04 följande:
    På grund av snökaoset har jag inte kunnat ta mig hem till Stockholm idag, och blir det inte bättre under morgondagen missar jag min tenta på fredag.

Åh nej vilken otur. Håller tummarna för att vädret lugnar ner sig tills i morgon!
  • Hjärta i norr
    mystery88 skrev 2012-12-05 18:47:04 följande:
    På grund av snökaoset har jag inte kunnat ta mig hem till Stockholm idag, och blir det inte bättre under morgondagen missar jag min tenta på fredag. Rynkar på näsan
    Men fy så jobbigt, vad är det för tenta? Men jo, snökaoset är ju ett faktum, själv är jag orolig för att jag inte ska komma iväg till jobbet i tid imorgon (lite extraknäck som usk innan examen). 
  • mystery88
    Hjärta i norr skrev 2012-12-05 19:49:00 följande:
    Men fy så jobbigt, vad är det för tenta? Men jo, snökaoset är ju ett faktum, själv är jag orolig för att jag inte ska komma iväg till jobbet i tid imorgon (lite extraknäck som usk innan examen). 
    Den stora anatomitentan..!
  • Hjärta i norr
    mystery88 skrev 2012-12-05 22:22:12 följande:
    Den stora anatomitentan..!
    Hur har det gått, har du tagit dig till Sthlm än? Hoppas det!
  • Hjärta i norr

Hjälp, nu börjar allt bli verkligt på något vis... idag damp officiella inbjudan till examen ned i min brevlåda! Har redan hämtat ut examensklänning och fixat alla "accessoarer" som behövs förutom mössan som vi syr i januari. "Bara" en sista tenta att klara av nu, shit pommes frites liksom

• bratz

Skönt bedside godkänd :) ett steg närmare målet liksom! Kanske med borde fundera på den där examens festen nu ;)

• Karttikeya

Går vi i samma klass, bratz? Högskolan Väst?
    Gjorde min bedside idag. Nu är det inte mycket kvar! :) 

• Totti

Måste bara fråga. Vilka ämnes områden tas upp i termin två? Ska börja plugga till syrra snart:)

Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!