• Blivande sköterska

Sjuksköterskestudenter!

Hej. Jag börjar läsa första terminen nu i januari och undrar vad som är tuffast enligt som läst ett tag? Jag har jobbat som uska i 13 så många grejer känner jag att jag behärskar som t ex läkemedelsräkning. Vad jag kan känna rent spontant när jag kikar på kurser och kurslitteratur är att litteraturen till t ex psykologin är på engelska, hur löser ni det, måste ju vara jättesvårt?!

• Vackert

Jag fick VG på anatomin och fysiologin, jag förstår att du är nervös men jag tror ändå det är viktigt med några dagars ledighet också :) Jag kollade mycket på föreläsningarna. Vi spelar in våra föreläsningar så jag kunde kika om och om igen :)

• Vackert

Blivande ssk: Tuffast är nog att kunna slappna av, men det kommer med tiden tror jag. Det är inte så svårt att läsa till ssk, men det är tider som ska passas och du vet vad som ska komma hela tiden vilket innebär att det alltid finns saker att göra

• Vackert

Att inte kunna slappna av ska det stå :)

• Vackert

Någon som vet om Atarax eller Tavegyl fungerar bra att ge till en ledsen tjej som har det besvärligt med vattkoppor. Jag har aldrig sett så mycket koppor på någon förut :/

• avocadoo
    MammaTillMy11 skrev 2012-12-21 22:23:16 följande:
    Jag är livrädd för anatomi och fysiologi tentan vi ska den 17 januari!! Blir verkligen inget jullov för mig haha. 

Hur gick det för er andra på den? Omtenta eller godkänd på första försöket?  
    Har precis fått tillbaka anatomi-tentan och fick ett A, så känner mig superglad. Jag la ner jättemycket tid på att sitta och plugga och  det var det som lönade sig kändes det som...
  • Emmeliina
    Jag är livrädd för anatomi och fysiologi tentan vi ska den 17 januari!! Blir verkligen inget jullov för mig haha. 

Vi har gjort båda delarna nu (vår skola har delat upp det i 2) och jag fick underkänt på första och andra kändes inte så bra men har inte fått resultat än.
    Nicole 110322 <3
  • Hanna36

Jag har klarat alla tentor hitintills på första försöket (är i slutet på termin 2 nu). Jag är verkligen inget snille, men min taktik hitintills har funkat bra! =)
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • Hanna36
    Vackert skrev 2012-12-22 09:35:37 följande:
    Någon som vet om Atarax eller Tavegyl fungerar bra att ge till en ledsen tjej som har det besvärligt med vattkoppor. Jag har aldrig sett så mycket koppor på någon förut :/
    Tavegyl funkar jättebra på vattkoppor! =)
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • Hanna36
    Hanna36 skrev 2012-12-22 16:12:14 följande:
    Jag har klarat alla tentor hitintills på första försöket (är i slutet på termin 2 nu). Jag är verkligen inget snille, men min taktik hitintills har funkat bra! =)
    Har fått VG (högsta betyget)på nästan alla tentor hitintills... =)
    ~ Mamma till 3 goingar ~
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!