• Emmeliina

Sjuksköterskestudenter!

Fick precis reda på att jag blev underkänd på den ena anatomi tentan :( Just nu känns allt helt lönlöst. Har den andra delen på måndag och känner mig inte alls pepp för det. Funderar på om jag har fel inlärningssätt, hur har ni gjort för att banka in anatomin och fysiologin? Vill bara ha det överstökat och klart så jag kan börja ha ett litet socialt liv igen.

Nicole 110322 <3
  • BTD

Har en syster som jobbar som uska på en klinik som utför plastikkirurgi, hon har operation som inriktning.

Kan det stämma att hon tjänar 45000kr?

Hon är ny utexaminerad och jobbar  på en ganska välkänd klinik i sthlm.

• Eisa
    Tillsammans4 skrev 2012-12-11 12:13:07 följande:
    Hej! Hoppar in här i tråden. Läser termin 2 och börjar snart T3. Ser fram emot det så sjukt mycket! <3 Vi ska äntligen få läsa om människans behov av omvårdnad vid ohälsa och sviktande funktioner. Sitter och läser litteraturlistan, lite nervöst är det ju men samtidigt ganska roligt. Läkemedels beräkning.. Man har ju hört så mycket om hur hemskt det kommer att vara. :C Anatomin ser jag mer fram emot. Även obstretiken. Men läkemedels beräkning.. Är det verkligen så hemskt? Har som sagt hört "mardrömssituationer" om den tentan. Exempelvis att 98% av klassen inte klarar av det och så. Stämmer det?

Ca 50-60 % brukar det ligga på på vår högskola. Andel som kuggar alltså.
  • Hjärta i norr

Tjohoo, nu har jag tackat ja till ett av jobben som jag blivit erbjuden! Känns riktigt skönt även om lönen hade kunnat vara högre (kan den väl iofs alltid vara) men jag är på det stora hela nöjd och såå pepp. Har bara en månad exakt kvar nu och känner att det börjar bli lite stressigt med både en tenta att plugga till samt flytt att förbereda, men det kommer gå

http://hjartainorr.bloggplatsen.se
  • Emmeliina
    BTD skrev 2012-12-11 18:49:22 följande:
    Har en syster som jobbar som uska på en klinik som utför plastikkirurgi, hon har operation som inriktning.