Sjuksköterskestudenter!
Hanna36: Va bra. Vi fick utskrivet Tavegyl idag och ska ge henne det till kvällen :)
Hanna36: Va bra. Vi fick utskrivet Tavegyl idag och ska ge henne det till kvällen :)
Åh kan ni inte ge mig lite tips på studieteknik. Hur har ni gjort? Just nu skriver jag anteckningar från föreläsning sen kommer jag hem och läser igenom kapitlet (om jag inte gjort det innan föreläsningen) och skriver till egna saker från boken. Skriver sedan ut texten och läser, läser, läser och läser lite till.
Vi hade superbra instuderingsfrågor + övningstentor i anatomin och fysiologin :) Säg till om det är någon som vill ha :)
God Jul ;)
Emmeliina: angående pluggsätt till anatomi och fysiologi så har jag gått på föreläsningar, gjort instuderingsfrågor från bok-kapiteln eller egna, och bara pluggat på dem och så mycket gamla tentor jag kunnat få tag i. Sista veckan delade jag upp de olika delarna ( hade väl ca 8 olika områden) så jag tog hälften de första 2-3 dagarna och resten sen. Sista dagen repetion.
Tack för tipsen! Har gjort alla instuderings frågor vi fått till alla delar och kollat en del på gamla tentor. Har omtenta nästa lördag så nästa vecka ska jag bara plugga plugga plugga!
Ja det är det enda som gäller.
Kör frågor och tentor, och dela upp det. Man kan inte köra allt på varje dag.
Jag gjorde kom ihåg lappar på det jag inte kunde när jag pluggat en del under en dag, sen körde jag bara dom, sen slängde när jag kunde dom. Repeterade allt då och då.
Hej alla studenter :)
Hur går det för er?
Jag gjorde en omtenta i vår första del av anatomin och fysiologin i lördags. Kändes ändå rätt bra när jag gick ut ur salen så tror nog jag blir godkänd på det. Nästa fredag har vi farmakologi, immunlogi, mikrobiologi, gerontolgi och näringfysiologi tenta. Trodde ändå det skulle kännas lite lättare nu när man börjat förstå anatomin, men nu blir jag bara ännu mer förvirrad och stressad.
Är dessutom rädd för att jag måste göra en omtenta till i del 2 av vår anatomi och fysiologi, fy för vilken ond cirkel det är när man väl blir underkänd på en tenta. Nu vill jag vara färdig sjuksköterska, men det är ju bara 2,5 år kvar...
Hoppas det gick bra på omtentan Emmeliina, fick också göra omtenta i det avsnittet. Det är så skönt när man väl lyckas komma ikapp igen, för det blir lätt en ond cirkel som du säger. :(
Har själv tenta imorgon i palliativ vård (symtomlindring, smärtfysiologi och smärtfarmakologi) och det känns väl sådär. Önskar att jag hade pluggat mer i mellandagarna. Snart drar det ihop sig för första praktiken på sjukhuset! Lite nervöst sådär ;)