Sjuksköterskestudenter!
Ska du också börja termin 2 nu alelind? Vi går också ut i vår första sjukhuspraktik i v.10. Ska vara ute 5 veckor då och senare i maj har vi 5 veckor i geriatriken.
Ska bli skit kul!
Har ni fått veta var ni ska va än?
Ska du också börja termin 2 nu alelind? Vi går också ut i vår första sjukhuspraktik i v.10. Ska vara ute 5 veckor då och senare i maj har vi 5 veckor i geriatriken.
Ska bli skit kul!
Har ni fått veta var ni ska va än?
Nej, termin 4. Vi hade 4 veckor i äldreomsorgen i T2 så det blir helt nytt det här med sjukhus. Nja, det verkar som att vi får veta veckan före först :S Man fick önska mellan medicin och kirurgi men jag tänkte att eftersom att jag inte har någon tidigare erfarenhet så spelar det ingen roll.
Vilken skola läser du vid? Om du vill berätta alltså :)?
Aha. Hur långa praktiker har ni?
Vi får inte heller reda på var vi ska va förrän 2-3 veckor innan.
Jag läser på Malmö högskola. Du då? :)
Hej! Jag börjar plugga första terminen nu i januari till ssk. Våran första kurs heter "omvårdnadens grunder" någon här som kan ge mig tips och råd för just den kursen? Är den svår? Finns det något spec jag borde tänka på? Förövrigt så känns det så roligt att äntligen få påbörja studierna till det man vill bli ) Mvh!
Det blir lättare att läsa till ssk ju längre tiden går. När jag läste T1-T3 kunde det vara lite kämpigt ibland. Att nu snart börja T5 känns nästan overkligt. Tiden hit har gått väldigt fort. Det känns som upploppet och allt blir så mycket roligare och enklare :) Så ni som kämpar med omtentor, det är helt klart värt det ;)
Sskstudent: jag läste också omvårdnadens grunder nu i termin 1. Jag tyckte inte den var så svår, mer flummig i etik delen och det andra var rätt logiskt :) var ska du läsa?
Vackert: känns ju skönt att veta :) försöker peppa mig med det lärarna sa om att dem som gör omtentor oftast kan det bäst i slutändan haha.
Nja jag börjar andra terminen om 1,5 vecka ungefär :p hm nja, hamna inte back i tentor som jag gjort haha. Fast det är inte så lätt alltid :p vi har läst två kurser parallellt hela termin 1 och det har inte varit så lätt alltid men det gör kanske inte ni?