• alelind

Sjuksköterskestudenter!

Jag går på Mittuniversitetet i Sundsvall. Vi har fem praktikperioder, första i äldrevården, andra på medicin/kirurgi på sjukhuset, tredje inom psykiatrin, fjärde inom premiärvården och sista på medicin/kirurgi igen:)

• Emmeliina
    alelind skrev 2013-01-09 10:22:20 följande:
    Jag går på Mittuniversitetet i Sundsvall. Vi har fem praktikperioder, första i äldrevården, andra på medicin/kirurgi på sjukhuset, tredje inom psykiatrin, fjärde inom premiärvården och sista på medicin/kirurgi igen:)
    Aha, har ni en praktikperiod varje termin då? Eller ja nästan varje termin :)
    Nicole 110322 <3
  • beautiful disaster
    sskstudent skrev 2013-01-09 07:39:17 följande:
    Okej det känns ju bra, så man inte blir skräckslagen i första kursen :p Har dock förberett mig på att själv utbildningen är "tuff", vet inte varför men har fått för mig det.. Så du har börjat 2a terminen nu då eller? några allmänna tips och råd att ge om första terminen? :)

Jag ska studera på distans på ltu i luleå :)
    Läser på distans i Luleå också, men påbörjar min 3e termin nu

Troligtvis hamnar du och jag i samma klass då nästa år eftersom jag efter sommaren kommer vara mammaledig Var bor du någonstans?  
  • sskstudent
    beautiful disaster skrev 2013-01-09 10:33:00 följande:
    Läser på distans i Luleå också, men påbörjar min 3e termin nu

Troligtvis hamnar du och jag i samma klass då nästa år eftersom jag efter sommaren kommer vara mammaledig Var bor du någonstans?  
    Jaha okej är det bra att läsa distans på ltu? :) Jag bor någon mil utanför lule, vars bor du?
  • Mosaik

Jag gör andra delen av anatomi & fysiologi idag. Nervös. Önskar man kunde trycka in fakta i huvudet via osmos

• Emmeliina
    Mosaik skrev 2013-01-10 06:28:21 följande:
    Jag gör andra delen av anatomi & fysiologi idag. Nervös. Önskar man kunde trycka in fakta i huvudet via osmos
    Lycka till! Jag gjorde andra delen precis innan jul (nu har vi kanske inte samma delar i våra delar :P), hoppas det går bättre för dig än det kändes som att det gjorde för mig haha :D
    Nicole 110322 <3
  • Hjärta i norr

Glädjefnatt!!! Jag har klarat den sista tentan, är färdig med allt nu!! Och kan lova att jag hade oddsen emot mig för denna tenta (sjukstuga i kubik då vi alla först fick influensan och sen fick sambon lunginflammation) och var jättedålig samtidigt som två barn behövde sysselsättas. Känns ofattbart!

Imorgon eftermiddag står jag i Blå Hallen och tar emot broschen från prinsessan Christina! 

• fucktard
    Hjärta i norr skrev 2013-01-10 11:16:56 följande:
    Glädjefnatt!!! Jag har klarat den sista tentan, är färdig med allt nu!! Och kan lova att jag hade oddsen emot mig för denna tenta (sjukstuga i kubik då vi alla först fick influensan och sen fick sambon lunginflammation) och var jättedålig samtidigt som två barn behövde sysselsättas. Känns ofattbart!

Imorgon eftermiddag står jag i Blå Hallen och tar emot broschen från prinsessan Christina! 
    Shit, vilka rysningar jag fick nu! Grattis!
    If you wanna do it, do it right.
  • Johanna S
    Hjärta i norr skrev 2013-01-10 11:16:56 följande:

Härligt och grattis!! Jag har en vecka kvar, är också klar med allt, vi har dock ett seminarium imorgon men det känns inte så betungande. Det är så otroligt skönt!! Trodde aldrig man skulle bli klar... Var har du fått jobb?
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!