• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Anonym
    Anonym (mu) skrev 2012-01-21 01:29:22 följande:
    Det är bra att du känner dig trygg. Vi får väl se vad som ingår när dumpen dyker upp på nätet.
    Hotar de med det?
    Att publicera en dump?
    Vad är den där dumpen för något?
  • Anonym (Menvafan)

Som någon säger - om man googlar sitt gamla nick kommer ju alla inlägg upp med det gamla nicket - trots att man bytt. Kan hackaren utifrån den informationen koppla ihop dåvarande nick och den mailadress man hade (med för och efternamn, ja jag vet -sjukt idiotiskt)?

• cärröförfän

fasen va folk hetsar upp sig i onödan, det är inte tredje värdskriget som brutit ut. relax, ta en grogg och må bra.

• Anonym
    Anonym (Menvafan) skrev 2012-01-21 01:48:30 följande:
    Som någon säger - om man googlar sitt gamla nick kommer ju alla inlägg upp med det gamla nicket - trots att man bytt. Kan hackaren utifrån den informationen koppla ihop dåvarande nick och den mailadress man hade (med för och efternamn, ja jag vet -sjukt idiotiskt)?
    Va inte så paranoid utan tänk efter före istället!
    Skriv det du kan stå för!

Men det är rätt självklart att om du googlar på det gamla nicket att det gamla nickets inlägg kommer upp.
    Om du har bytt lösen  och inte publicerat din mailadress+ nya nicket finns det inte en chans i helvetet att de kan det!

Google ger en ögonblicksbild hur det ser ut på forumet för en oinloggad! Har inte ett skit med FL´s databaser att göra utan vad du publicerar!
  • cärröförfän
    cärröförfän skrev 2012-01-21 01:54:46 följande:
    fasen va folk hetsar upp sig i onödan, det är inte tredje värdskriget som brutit ut. relax, ta en grogg och må bra.
    världskriget.
  • cärröförfän
    Anonym skrev 2012-01-21 01:55:19 följande:
  • Anonym
    cärröförfän skrev 2012-01-21 01:54:46 följande:
    men ungefär. Skål
  • Anonym (Menvafan)
    Anonym skrev 2012-01-21 01:55:19 följande:

Men det är rätt självklart att om du googlar på det gamla nicket att det gamla nickets inlägg kommer upp.
    Om du har bytt lösen  och inte publicerat din mailadress+ nya nicket finns det inte en chans i helvetet att de kan det!

Google ger en ögonblicksbild hur det ser ut på forumet för en oinloggad! Har inte ett skit med FL´s databaser att göra utan vad du publicerar!
    Jag skriver bara saker som jag står för. Det finns dock saker om familjen och annat som jag skriver här som jag INTE vill ska komma ut i samband med mitt namn. Eller i förhållande till mitt jobb. Och jag är inte paranoid, jag saknar kunskap om såna här saker.

Jag trodde att de fått fram användarnamn + mail sammankopplade, vilket betyder i så fall att de kan koppla inlägg med det nick de fått fram på google med mailadressen de fick fram.

Har en kompis som är en offentlig person och denne är riktigt skakig, men ingen av oss fattar riktigt hur det funkar.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt