• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Anonym (tänk lite)
    Anonym (Cat) skrev 2012-01-21 01:11:54 följande:
    Fast nu googlade jag på mitt gamla alias+familjeliv och mina inlägg kom upp då.
    Jag valde inte dold ändring... =( 
    Jag får inte upp mitt och även om det skulle komma upp så måste man veta vilket nick man söker.
  • Anonym (Cat)

Men även nu då om det går att kolla upp vilka inlägg som skrivits, och hackaren har tillgång till mailadressen, så är det lungt i övrigt? Dom kan inte komma åt andra lösen till alla andra sidor man använder?
    Det är "bara " ens uppgifter familjeliv" som  kan skadas? 

• Anonym (Cat)
    Anonym (tänk lite) skrev 2012-01-21 01:15:45 följande:
    Jag får inte upp mitt och även om det skulle komma upp så måste man veta vilket nick man söker.

Jo men om en hacker har det nicket i en lista, och söker på det, då kommer det ju upp på Google då...Iaf för mig då...
  • Anonym (tänk lite)
    Anonym (Cat) skrev 2012-01-21 01:18:26 följande:
    Men även nu då om det går att kolla upp vilka inlägg som skrivits, och hackaren har tillgång till mailadressen, så är det lungt i övrigt? Dom kan inte komma åt andra lösen till alla andra sidor man använder?
    Det är "bara " ens uppgifter familjeliv" som  kan skadas? 
    Hackaren har tillgång till krypterade lösenord och byter man lösenord så är det kolugnt.
    För att komma åt det gamla lösenordet och kunna ha användning av det för att göra något alls så måste de ju få det att lossna. Det är inte lätt...
    Har man dessutom bytt lösenord så om de mot förmodan skulle lösa det så är ju det gamla lösenordet inaktuellt.
  • Anonym (Cat)
    Anonym (tänk lite) skrev 2012-01-21 01:23:59 följande:
    Hackaren har tillgång till krypterade lösenord och byter man lösenord så är det kolugnt.
    För att komma åt det gamla lösenordet och kunna ha användning av det för att göra något alls så måste de ju få det att lossna. Det är inte lätt...
    Har man dessutom bytt lösenord så om de mot förmodan skulle lösa det så är ju det gamla lösenordet inaktuellt.

Ok, låter ju bra! =)
    Men måste man byta lösen på alla sidor där man har inloggning nu, eller räcker det här på FL?
    Har inte identiska lösen någonstans...  
  • Anonym (tänk lite)
    Anonym (Cat) skrev 2012-01-21 01:26:27 följande:
    Ok, låter ju bra! =)
    Men måste man byta lösen på alla sidor där man har inloggning nu, eller räcker det här på FL?
    Har inte identiska lösen någonstans...  
    Jag byter lösenord ofta överhuvudtaget. Har du inte samma lösenord som på FL på nåt annat ställe så är det lugnt.
  • Anonym (mu)
    Anonym (tänk lite) skrev 2012-01-21 01:23:59 följande:
    Det är bra att du känner dig trygg. Vi får väl se vad som ingår när dumpen dyker upp på nätet.
  • jaghopparhögt
    Anonym (mu) skrev 2012-01-21 01:29:22 följande:
    Det är bra att du känner dig trygg. Vi får väl se vad som ingår när dumpen dyker upp på nätet.
    Jag tror faktiskt inte den dyker upp.
  • Anonym (tänk lite)
    Jag har sett den.
  • Anonym (Cat)

Vad menar du nu?
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt