• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Anonym
    Anonym (Menvafan) skrev 2012-01-21 02:01:55 följande:
    Jag skriver bara saker som jag står för. Det finns dock saker om familjen och annat som jag skriver här som jag INTE vill ska komma ut i samband med mitt namn. Eller i förhållande till mitt jobb. Och jag är inte paranoid, jag saknar kunskap om såna här saker.

Jag trodde att de fått fram användarnamn + mail sammankopplade, vilket betyder i så fall att de kan koppla inlägg med det nick de fått fram på google med mailadressen de fick fram.

Har en kompis som är en offentlig person och denne är riktigt skakig, men ingen av oss fattar riktigt hur det funkar.
    Då kan du ju inte stå för det. Gjort är gjort men det borde lära dig något inför framtiden. Det är så nätet fungerar och kommer att göra inom överskådlig framtid. Det här är inte första attacken jag upplevt på forum ska du veta så det här förekommer och det är vanligare än man tror.

Det finns bara en regel på nätet och det är att du bara ska publicera det du kan stå för i evigheter framåt.
  • Anonym (Menvafan)
    Anonym skrev 2012-01-21 02:08:51 följande:
    Då kan du ju inte stå för det. Gjort är gjort men det borde lära dig något inför framtiden. Det är så nätet fungerar och kommer att göra inom överskådlig framtid. Det här är inte första attacken jag upplevt på forum ska du veta så det här förekommer och det är vanligare än man tror.

Det finns bara en regel på nätet och det är att du bara ska publicera det du kan stå för i evigheter framåt.
    Det är skillnad på att stå för något och att inte vilja att ej obehöriga ska få ta del av ens privatliv (vilket också innefattar andras privatliv eftersom den problematik jag har i familjen även berör andra familjemedlemmar).

Och nej, det är lätt att vara efterklok. Jag trodde att ett forum som Familjeliv var säkert vilket var skitdumt. Då har man lärt sig något nytt. Och det är ju alltid bra.
  • tahira
    puss skrev 2012-01-20 19:18:14 följande:
    hej veronika. du vet inte vem jag är. men jag vet att det är du som skrivit på FL att din sambo luktar svett. lägg tusen kronor i ett kuvert och lämna det i pappeskorgen utanför coop kl 19.00 annars säger vi åt din sambo vad du skrev. försök inte spåra oss!
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.com
  • cärröförfän

men sluuuuutaaaaa! lämna inte ut era innersta problem/hemligheter på ett nätforum, gå till en hjärnskrynklare med era tankar. de har tystnadsplikt, det har inte internet.

skyll er själva naiva muppar.

• Anonym

Men gud vad alla bryr sig,bara att gå vidare,herregud människor är ni döende eller?

• MizzTez

Jag tycker det är helt fantastiskt att någon eller några har så mycket fritid att de ägnar sig åt att hack familjeliv! Förvånad Varför inte ta nått vettigt som kronofogden, någon bank, polisen, grannen eller varför inte fbi på engång?!?! Men familjeliv alltså.. Snälla, kan någon förklara hur det samtalet gick åt mig? Hur kommer man fram till att hacka den här sidan? De här sex-daiting sidorna kan jag fatta till och med.. Men familjeliv.. Är man så intresserad av någons hemorojd problem eller är det någon stackars svartsjuk pojkvän som nu måste desperat få reda på vad flickvännen skrivit?
    Enbart töntigt enligt min åsikt!

• Anonym (Menvafan)
    cärröförfän skrev 2012-01-21 02:19:17 följande:
    men sluuuuutaaaaa! lämna inte ut era innersta problem/hemligheter på ett nätforum, gå till en hjärnskrynklare med era tankar. de har tystnadsplikt, det har inte internet.

Tack! Vad fint av dig att stötta en när man inser vilken jävla dundertabbe man gjort och hur det kan påverka min framtid så illa att jag sitter och gråter. FInt och empatiskt av dig.
  • Anonym
    Anonym (Menvafan) skrev 2012-01-21 02:14:43 följande:
    Det är skillnad på att stå för något och att inte vilja att ej obehöriga ska få ta del av ens privatliv (vilket också innefattar andras privatliv eftersom den problematik jag har i familjen även berör andra familjemedlemmar).

Och nej, det är lätt att vara efterklok. Jag trodde att ett forum som Familjeliv var säkert vilket var skitdumt. Då har man lärt sig något nytt. Och det är ju alltid bra.
    Men varför fläker du ut ditt och dessutom andras privatliv om du inte står för det???

Ja, det är alltid lätt att vara efterklok och jag tror ingen av er gör om samma misstag. Obestämd
  • Anonym
    cärröförfän skrev 2012-01-21 02:19:17 följande:

Måste du vara så brutalt ärlig och gåpåig?
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt