• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Anonym (Med på listan)

Min mejl fanns med på listan. Vad gör jag nu?

• Argbigga
    Ökänd skrev 2012-01-21 20:12:55 följande:
    ctrl + f Sen söker du bara din mailadress
    Tack du söta   Jag fanns inte med!
  • Arcitect
    Anonym (Med på listan) skrev 2012-01-21 20:14:59 följande:

Du hoppas på att det inte finns fler listor...
    Game Over
  • oOOo  oOOo
    jaghopparhögt skrev 2012-01-21 20:10:45 följande:
    Det som är ännu mer intressant är att det verkar nästan följa något mönster, 20 hashade och en i klartext.
    Tycker inte det ser ut så. Kanske var så att riktigt gamla konton inte var hashade och att de inte hashat dem när de införde hashning av någon anledning *gissar vilt*
  • Arcitect
    Arcitect skrev 2012-01-21 20:16:20 följande:

Du hoppas på att det inte finns fler listor...

Ah trodde du skrev inte.. Du kan börja med det sedvanliga och byta lösenord här. I vanliga fall är det väl inte någon som har bytt sitt keffade sdlk7234lse genererade lösenord från början så byter du är skall det väl vara lungt sen förmodar jag.

Börjar det trilla in mer spam än vanligt i brevlådan vet du med all sannorlikhet att någon fått tag på samma lista.   
    Game Over
  • Anonym
    byt lösenord på din mejladress om du har samma lösenord dit som till familjeliv, kan vara klokt att byta lösenord ändå även om du har ett annat lösenord på mejlen.
  • jaghopparhögt
    Arcitect skrev 2012-01-21 20:14:21 följande:
    I ärlighetens namn har jag svårt att tänka mig att fl vet exact "vad" som stals. och att en fil på 4mb skulle vara hela looten i fråga vettefan.

Nu har jag för dålig koll på hus pass snabbt en sql-injection kan hämta information, men ponera att informationen ligger i ftp-miljö och man hade haft vantar där? som sagt. 4 mb loot? njae.. 

120.000 användare och det skulle vara kompletta materialet? Nu räknade jag iofs inte antalet sidor men jag kan väl säga att det är långt under det sagda medlemsantalet. But then again, vet vi inte om det här är "en" fil från "en" period av registreringar.. 

oooooh, att bara sitta och spekulera i alla what-if´s är ju skitkul!      
    22583 poster hade filen iaf. Så det är antagligen allt han fick.
    Han verkar inte ha klarat att knäcka något heller. Vore intressant att veta vad det är för hashar, man kanske skulle sätta gamle John på en medan man går ut och tar en öl.
  • Dominant
    Byter lösenord här samt på mejlen om du har samma. Sedan tackar du familjeliv för deras säkerhet och se fram emot att din mejl hamnar hos varenda spamregister på planeten.
  • Anonym (men eeeh?)
    Ökänd skrev 2012-01-21 20:12:55 följande:
    ctrl + f Sen söker du bara din mailadress
    När man har en Mac då?
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt