Arcitect skrev 2012-01-21 21:24:07 följande:
Äbsolut.. Men för att ta det av informationen som eventuellt finns på facebook skall de hitta in här igenom först och "tänkbart" hitta övrig information som leder till andra ställen.
Jag hade väl personligen börjat knacka folks hotmailkonton med en gång. Hur många stansade in alternativa mejl när dom reggade dom? Har dom fortffarande kvar stoppet efter 3 felaktiga inlogg?
Man kan ju sabba för bra många individer den vägen om inte annat. Eller åtminstone göra livet surt och omständigt för många.. lol.
Oftast så knäcker man ett gäng, tar mailen och lösenorden och testar sig fram på random intressanta ställen. Det är snorungar som finner sådant roande, så det kvittar egentligen vem du är. De vill in och snoka, ställa till djävulskap och sabba.
I regel så använder ju svensson sig av vissa intressanta mötesplatser på nätet. Det är väl typ facebook, hotmail, twitter os v.
Den senaste stora listan de la ut när gratisbio blev hackat, så var halva facebook i uppror^^. En skoj liten notis om det, var snubben som fått fatt i ett lösen på fejjan där han upptäckte att ägarinnan bedrog sin pojkvän. Han skrev sonika ett pm där han klistrade in hennes konversation med den andra snubben, och skickade till hennes pojkvän. Jag undrar jag, om hon blev singel där och då? :P