• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Anonym (Fattar inget)

Tack!

Har nu bytt lösenord till FL men inte "nick".. OK? 

• jaghopparhögt
    Anonym (Exakt så ) skrev 2012-01-21 19:49:54 följande:
    tinypaste.com/d0ffd056

Och här har vi skörden då... om inte någon redan länkat för några sidor sedan... orkar inte checka...
    Några av passen var inte ens hashade.
  • Anonym (Fattar inget)
    Anonym (Exakt så ) skrev 2012-01-21 19:49:54 följande:
    tinypaste.com/d0ffd056

Och här har vi skörden då... om inte någon redan länkat för några sidor sedan... orkar inte checka...
    Tittade på den listan men såg inte min mail, är det lugnt då??
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    jaghopparhögt skrev 2012-01-21 19:58:32 följande:
    Några av passen var inte ens hashade.
    Nej, det var lite intressant.
    Anonym (Fattar inget) skrev 2012-01-21 20:00:37 följande:
    Tittade på den listan men såg inte min mail, är det lugnt då??
    Lugnt och lugnt, det betyder inget annat än att du inte finns med på den listan. Om den är komplett eller ej vet bara hackarna och möjligen FL.
    I have heard your reasons and regard them as unconvincing and inadequate. We will pass that.
  • Argbigga

Men alltså, hur katten hittar man sin mail i den listan?!  Är det enda sättet att gå igenom allihopa?

• jaghopparhögt
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-01-21 20:07:56 följande:
    Det som är ännu mer intressant är att det verkar nästan följa något mönster, 20 hashade och en i klartext.
  • Anonym (men eeeh?)

Jag fattar inte... Vad har de för nytta av att komma åt information som ändå finns att söka upp? Jag menar personuppgifter är ju offentliga? Varför stressar alla upp sig om sånt? Vad ska de göra liksom? Komma hem till er och berätta att de vet när ni är födda? Eller har jag missat nåt totalt väsentligt här?

Iallafall, har nu bytt lösen på alla mina sidor överallt typ.... Så nu är det lugnt eller? Alltså, jag pallar inte att någon annan kommer åt sidorna och sabbar dem eller liknande...

• Ökänd
    Argbigga skrev 2012-01-21 20:10:16 följande:
    Men alltså, hur katten hittar man sin mail i den listan?!  Är det enda sättet att gå igenom allihopa?

ctrl + f Sen söker du bara din mailadress
    Krengt och på hoppad
  • Arcitect
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-01-21 20:07:56 följande:
    Lugnt och lugnt, det betyder inget annat än att du inte finns med på den listan. Om den är komplett eller ej vet bara hackarna och möjligen FL.

I ärlighetens namn har jag svårt att tänka mig att fl vet exact "vad" som stals. och att en fil på 4mb skulle vara hela looten i fråga vettefan.

Nu har jag för dålig koll på hus pass snabbt en sql-injection kan hämta information, men ponera att informationen ligger i ftp-miljö och man hade haft vantar där? som sagt. 4 mb loot? njae.. 

120.000 användare och det skulle vara kompletta materialet? Nu räknade jag iofs inte antalet sidor men jag kan väl säga att det är långt under det sagda medlemsantalet. But then again, vet vi inte om det här är "en" fil från "en" period av registreringar.. 

oooooh, att bara sitta och spekulera i alla what-if´s är ju skitkul!      
    Game Over
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt