• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Arcitect
    Anonym skrev 2012-01-21 20:33:38 följande:
    Hur i helvete kan man vara så in i helvetes dum att man har sitt telefonnummer som mailadress?
    Förvånad

"My password is... 1 ...... 2...... 3....... 4...... 5................. and...... 6....

My god, thats the same password i have on my briefcase.."  

Folk är fulla av dom.. Det är bara att konstatera. 
    Game Over
  • jaghopparhögt
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-21 20:31:09 följande:
    Jag testade md5 iaf och fick inte fram något. Blir lite förvånad att FL kanske to m lyckats salta skiten :P
    Äh tomat är ingen rookie.
  • Anonym

Jag gjorde det enkelt för mig och ändrade mitt namn hos skatteverket. Jag har också sagt upp mig från jobbet och sålt mitt hus och byggt en hydda i Afrika, flyttar imorgon. Lycka till att hitta mig nu losers!

• Anonym

Jag gjorde det enkelt för mig och ändrade mitt namn hos skatteverket. Jag har också sagt upp mig från jobbet och sålt mitt hus och byggt en hydda i Afrika, flyttar imorgon. Lycka till att hitta mig nu losers!

• Arcitect
    Anonym skrev 2012-01-21 20:44:29 följande:

App app app.. Din uppenbara sårbarhet är juh adressändringen!!!!

/facepalm
    Game Over
  • Krake
    Anonym (men eeeh?) skrev 2012-01-21 20:27:02 följande:
    När man har en Mac då?
    Fortfarande ctrl+f...
    Moster, inte monster.
  • Anonym (men eeeh?)
    Krake skrev 2012-01-21 20:46:44 följande:
    Fortfarande ctrl+f...
    Nööööpp.... Icke.. Då händer nämligen absolut ingenting serrö...
  • oOOo  oOOo
    Anonym (men eeeh?) skrev 2012-01-21 20:47:44 följande:
    Nööööpp.... Icke.. Då händer nämligen absolut ingenting serrö...
    "command"-f

dvs

⌘-f

• Krake

sorry. kringla+f

Moster, inte monster.
  • Anonym

Faen också. Adressändring, att jag inte tänkte på det...

Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt