• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Arcitect
    Anonym (identitet) skrev 2012-01-21 19:17:27 följande:
    Jag undrar fortfarande: om man avslutar sitt konto här, kan det fortfarande avslöjas att man var medlem här?

Det beror sig på hur pass dynamisk deras databas är. Med högsta sannolikhet så sparas din kund-information för att ingen annan skall kunna gestalta dig inom kort. Precis på samma sätt som andra nät-handlare sparar din information för att hålla koll på om du återkommer.

Det lustiga är att familjeliv inte har släppt en dokumentation på exact vad för information som delgavs externt, och därför är också allt möjligt.

Hade man suttit i fl´s skor kanske man hade gått ut med samtlig information om vad som hänt så folk har en rättvis chans till att lämna sida på eget bevåg då det uppenbarligen äventyrar folks privatliv. 

Typ.    
    Game Over
  • Soffpotatis
    Arcitect skrev 2012-01-21 19:13:06 följande:
    Med all sannorlikhet, ja.. PRecis som jag skrev tidigare så känns det som att OM en hackare har fått tag i information så hade exempelvis JAG varit högst intresserad av den totala kunddatabasen, användardatabasen.

Så har du stansat in korrekt information som familjeliv uppmanade dig att göra med registrering så är nog svaret högst sannorlikt att dom även har ditt telefonnummer ja... 
    Jaha. Det är ju själveden att jag är så ärlig Gråter. Jag är mer global än vad jag tänkt mig.
  • Arcitect
    Soffpotatis skrev 2012-01-21 19:23:29 följande:
    Jaha. Det är ju själveden att jag är så ärlig Gråter. Jag är mer global än vad jag tänkt mig.
    Det jag personligen reagerar på är att statliga myndigheter har en anledning till varför barn exempelvis är mörkade i register. Den här sidan som i huvudsak HANDLAR om barn kan man ju tycka skall följa samma policy. Mardrömsscenariot är som sagt att om jag suttit och diskutterat om mina barn, ålder, skolor etc via inbox här och att en vilt främmande individ får ta del av den informationen.

Vill jag att mina barns identiteter skall bli extrem-offentliga då vi inte har en aning om hur materialet den här "hackern" ha fått tag på disponerar den.

Dansk peddo/traffiking-sida som nästa anhalt?

Vem vet.. Uppenbarligen inte ens administratörerna på fl.. 
    Game Over
  • Anonym (Hackad)

Är händelsen polisanmäld, tro?

• Anonym (Fattar inget)

Det här var en lång tråd...

Så jag som ABSOLUT inget fattar, frågar nu...

Jag har uppgett min riktiga mailadress till FL, kommer hackaren nu åt min mail alltså?
    Har ett annat lösenord till den än till FL. 

FB då, har ju såklart samma mailadress dit, men ett annat lösenord, någon risk där?

Bryr mig inget om ifall det jag skrivit på FL kommer ut någonstans, behöver jag ändra något här?
    Lösenordet till mitt FL är det jag fick då jag reggade mig för typ 5 år sen.

Jag vet att jag ställer korkade frågor, men jag är liksom glad att jag kan starta en dator överhuvudtaget..... 

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (Fattar inget) skrev 2012-01-21 19:44:49 följande:
    Det här var en lång tråd...

Så jag som ABSOLUT inget fattar, frågar nu...

Jag har uppgett min riktiga mailadress till FL, kommer hackaren nu åt min mail alltså?
    Har ett annat lösenord till den än till FL. 

FB då, har ju såklart samma mailadress dit, men ett annat lösenord, någon risk där?

Bryr mig inget om ifall det jag skrivit på FL kommer ut någonstans, behöver jag ändra något här?
    Lösenordet till mitt FL är det jag fick då jag reggade mig för typ 5 år sen.

Jag vet att jag ställer korkade frågor, men jag är liksom glad att jag kan starta en dator överhuvudtaget..... 
    Ja, det kan vara lämpligt att byta ditt lösenord här, nej din mailadress är inte i fara (annat än möjligtvis för spam).
    I have heard your reasons and regard them as unconvincing and inadequate. We will pass that.
  • jaghopparhögt
    Anonym (Hackad) skrev 2012-01-21 19:30:07 följande:
    På  www.flashback.org/p35229429 finns någon som tagit på sig hackerattacken.
    Personen skriver att detta var fångsten: "69000 Användarnamn, epost och hasher, utav 114000 medlemmar".
    Det där visste alla redan igår, kom med i matchen nu :)
  • Soffpotatis
    Arcitect skrev 2012-01-21 19:27:15 följande:
    Det jag personligen reagerar på är att statliga myndigheter har en anledning till varför barn exempelvis är mörkade i register. Den här sidan som i huvudsak HANDLAR om barn kan man ju tycka skall följa samma policy. Mardrömsscenariot är som sagt att om jag suttit och diskutterat om mina barn, ålder, skolor etc via inbox här och att en vilt främmande individ får ta del av den informationen.

Vill jag att mina barns identiteter skall bli extrem-offentliga då vi inte har en aning om hur materialet den här "hackern" ha fått tag på disponerar den.

Dansk peddo/traffiking-sida som nästa anhalt?

Vem vet.. Uppenbarligen inte ens administratörerna på fl.. 
    Precis...Jag har inte skrivit något som är känsligt men jag tänker större än Fl. Jag ifrågasätter varför mina personuppgifter och adress måste fyllas i annars får jag inte vara med. Hackare tar på sig skulden Jaha men sen då ? Mina uppgifter är där ute på i någons "ficka"

Jag har gjort det jag kunnat och jag hoppas Fl gör sitt och lite till.    
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt