• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Anonym
    jaghopparhögt skrev 2012-01-21 16:10:46 följande:
    Allt står i den här tråden.
    Med flera hundra inlägg som ingen har tid att läsa. Kan någon stolpa upp det lite snabbt istället?
  • Arcitect
    Anonym skrev 2012-01-21 16:09:17 följande:
    Jag böt namn för att det var gratis =), förut kostade det att byta namn. Sedan nån timma efter att bytt namn såg jag meddelandet om att FL hade blivit hackat....

Lösen passade jag på att byta då jag såg att man skulle det. 

Jag bytte kön för det var gratis... Inte varje dag man kan göra det!
    Game Over
  • oOOo  oOOo
    Arcitect skrev 2012-01-21 16:40:38 följande:
    Den andra kön rör sig alltid snabbare...
  • Tiger Queen
     Skål
  • Anonym
    Nu menade jag förstås namnbytet här på FL Skrattande
  • snöfallet

Det är ju jätteenkelt lista ut folks nya signaturnamn, har du någon gång startat en tråd så är det bara gå in på den och se ditt nya. Eftersom att ditt namn står kvar som trådstart när man söker på trådarna, men ditt syns som det nya om man går in i själva tråden. Samma om du skrivit senaste inlägget i någon tråd, går man in i själva tråden kommer man ju se att ditt nya signaturnamn inte stämmer överens med det gamla.

Men de ska tydligen fixa det nu.. konstigt de inte gjort det innan eftersom man alltid haft tillgång till att göra signaturbyte.   

• snöfallet

Jag testade, har redan listat ut några stycken. Iom det har ju signaturbyte ingen funktion..

• Anonym

Ser att många skriver att dom uppgett falskt namn o falsk adress o liknande vid registrering.. Får man ens det? Kollar inte familjeliv upp så att personen finns innan man blir godkänd??

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-21 17:39:55 följande:
    Ser att många skriver att dom uppgett falskt namn o falsk adress o liknande vid registrering.. Får man ens det? Kollar inte familjeliv upp så att personen finns innan man blir godkänd??

Nej de kollar inte.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt