• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Anonym (Med på listan)
    Anonym (men eeeh?) skrev 2012-01-21 20:27:02 följande:
    När man har en Mac då?
    Då går du upp i redigera och sen sök. Då är det bara att söka på sitt namn.
  • Ökänd
    Anonym (men eeeh?) skrev 2012-01-21 20:27:02 följande:
    När man har en Mac då?

Det har jag inte
    Krengt och på hoppad
  • Anonym (inte med)
    Anonym (Med på listan) skrev 2012-01-21 20:14:59 följande:
    Min mejl fanns med på listan. Vad gör jag nu?
    Byter lösen....här och på alla andra ställen där du har samma, om det är någon som har det nu förtiden?
  • Anonym (men eeeh?)
    Anonym (Med på listan) skrev 2012-01-21 20:28:27 följande:
    Då går du upp i redigera och sen sök. Då är det bara att söka på sitt namn.
    Ooooh thanx!!
  • Anonym (men eeeh?)

Hah!! Fanns inte med iallafall! Jeahj på den!

Hur som... Någon som har nåt litet ynka svar på alla dessa frågor jag ställde tidigare? Eller är det ingen som är intresserad av att upplysa mig? Drömmer

• Anonym (inte med)
    jaghopparhögt skrev 2012-01-21 20:26:27 följande:
    22583 poster hade filen iaf. Så det är antagligen allt han fick.
    Han verkar inte ha klarat att knäcka något heller. Vore intressant att veta vad det är för hashar, man kanske skulle sätta gamle John på en medan man går ut och tar en öl.
    Jag testade md5 iaf och fick inte fram något. Blir lite förvånad att FL kanske to m lyckats salta skiten :P
  • Ökänd
    Dominant skrev 2012-01-21 20:26:36 följande:
    Byter lösenord här samt på mejlen om du har samma. Sedan tackar du familjeliv för deras säkerhet och se fram emot att din mejl hamnar hos varenda spamregister på planeten.

Krengt och på hoppad
  • Anonym (Med på listan)

Fan vad less jag blir. Det är så drygt med spam. Hädanefter blir det bara fejkadresser var jag än reggar mig.

• Anonym

Hur i helvete kan man vara så in i helvetes dum att man har sitt telefonnummer som mailadress?
    Förvånad

• Arcitect
    jaghopparhögt skrev 2012-01-21 20:26:27 följande:
    22583 poster hade filen iaf. Så det är antagligen allt han fick.
    Han verkar inte ha klarat att knäcka något heller. Vore intressant att veta vad det är för hashar, man kanske skulle sätta gamle John på en medan man går ut och tar en öl.

Ah, jag kommer ha ett öga på det här.. Har laddat kvällen med nio pillsner och och skeppat listan till verkstad så får nördarna som pratar MD-språk klura ut det där. Har aldrig varit mycket för kryptering eller jobbet bakom regnbågar så att säga...    
    Game Over
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt