• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-21 22:32:27 följande:
    Rätt enkelt. Om jag som medlem kan ta bort mina trådar kommer det att sluta med kaos. Dessutom kan man publicera illvilliga uppgifter, låta de ligga kvar en "lagom" stund för att sen ta bort det. Kort sagt kommer många råka väldigt illa ut.
     Jag sa inte att man skulle få ta bort dom själv men anmäla och be mod ta bort den.
  • Anonym
    Soffpotatis skrev 2012-01-21 22:28:09 följande:
    Var står det någonstans ?

Så jag måste nyregga för att bli fri ?   Så fult gjort... Det borde räcka med att ta bort det man inte vill ha och spara.
    I avtalet någonstans plus i dina inställningar.

Jag försökte radera uppgifterna men si, det gick inte.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-21 22:33:49 följande:
     Jag sa inte att man skulle få ta bort dom själv men anmäla och be mod ta bort den.
    Ah, då fattade jag lite fel. Klart du kan anmäla men det mesta kommer inte att tas bort. I och med att du väljer att publicera din skrift överlämnar du användarrättigheterna till FL och det är de som bestämmer.
    Sen blir det kaos även om det går via modsen.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-21 22:32:36 följande:
    Jag blev så gott som avstängd för några år sen när jag körde det upproret. Drömmer
    En gammal bekant kanske?
  • Gul Katt

Det här med att byta nick...Har ju bytt nick, men om jag googlar på mitt gamla alias så kommer ju dom trådarna upp, fast det står mitt nya alias. Så det var ju helt värdelöst...

Men om man byter ytterligare en gång, och kryssar i dold ändring, då verkar det ju som att allt man skrivit tidigare blir svartmarkerat och det nya aliaset blir helt nytt. Då borde det ju inte synas alls när man söker på det ursprungliga aliaset??

Men i alla trådar står det ju att man Inte ska kryssa i den där rutan. Varför inte??

• Anonym
    Gul Katt skrev 2012-01-21 22:40:30 följande:
    Det här med att byta nick...Har ju bytt nick, men om jag googlar på mitt gamla alias så kommer ju dom trådarna upp, fast det står mitt nya alias. Så det var ju helt värdelöst...

Men om man byter ytterligare en gång, och kryssar i dold ändring, då verkar det ju som att allt man skrivit tidigare blir svartmarkerat och det nya aliaset blir helt nytt. Då borde det ju inte synas alls när man söker på det ursprungliga aliaset??

Men i alla trådar står det ju att man Inte ska kryssa i den där rutan. Varför inte??
    Undrar samma sak. Får man med sig alla gamla trådar om man kryssar i så att gamla nicket blir svart? Vilket ska man göra för att skydda sig?
  • Anonym (Hackad)
    Anonym skrev 2012-01-21 22:26:57 följande:
    Det är din uppgift att ställa de kraven som medlem. Varsågod, sätt igång ett uppror!
    Men i princip håller jag med dig.

Problemet är inte att tekniken inte finns, för det gör den, problemet är att det betyder att de måste anställa kompetent personal och det kan kosta skjortan. Säg att de kommer fram till att hela webbplatsen måste byggas om (vilket jag tar för troligt) då är vi uppe i riktigt stora kostnader!

Sen kan man ALDRIG komma ifrån att medlemmarna har ett eget ansvar. Jag som medlem kan inte posta precis vad jag vill och sedan bli upprörd över att det inte blir som jag tänkt mig. Det finns alltid risker med nätet, det är upp till mig att agera därefter.
    Jag kan gärna avstå en tia till FL för jobbet att få ett säkrare forum (min integritet är värd mer än så!), och om fler personer också kunde tänka sig att donera en slant för detta så kan det bli en del pengar. Sedan kunde man ju tänka sig att det också låg i sponsorernas intresse att medlemsantalet var fortsatt högt och att de också kunde skjuta till en slant.

Diskussionerna skulle inte bli lika intressanta och givande om man inte kunde skriva säkert under nick. Det är ju många som skriver om problem efter förlossningar här t ex, och det är ju normalt tabu att prata om IRL... Men behovet av att prata om sådant är stort.
  • Anonym
    Anonym (Hackad) skrev 2012-01-21 22:49:07 följande:
    Jag kan gärna avstå en tia till FL för jobbet att få ett säkrare forum (min integritet är värd mer än så!), och om fler personer också kunde tänka sig att donera en slant för detta så kan det bli en del pengar. Sedan kunde man ju tänka sig att det också låg i sponsorernas intresse att medlemsantalet var fortsatt högt och att de också kunde skjuta till en slant.

Diskussionerna skulle inte bli lika intressanta och givande om man inte kunde skriva säkert under nick. Det är ju många som skriver om problem efter förlossningar här t ex, och det är ju normalt tabu att prata om IRL... Men behovet av att prata om sådant är stort.
    Jag kan definitivt inte tänka mig att betala därför att det mesta funkar halvtaskigt, det skulle behövas en rejäl uppryckning från grunden innan jag anser att det är ett alternativ.
    Tror inte att det bekommer annonsörerna märkbart, går FL i graven finns det alltid andra alternativ.

Grejjen är att man aldrig kan vara helt säker på nätet. Någonsin. Men i så fall bedömer jag lekmannamässigt att fb är långt mycket säkrare och mer prisvärt än FL.
  • Anonym

Okej, om man kollar på listan så har de ens e-postadress plus lösen till Familjeliv. Om de inte har ens namn, inte ens lösen till e-postadressen och ens e-postadress inte är kopplad till ens namn... behöver man vara rädd då? Har de ens riktiga uppgifter, namn och adress också?

• Anonym

De har ju inte ens mitt nick menar jag... Eller?

Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt