Anonym skrev 2012-01-22 03:05:53 följande:
Hur var det nu? Är det någon ide att ändra nicket dolt så att det gamla blir svart?
Såhär har jag gjort:
1. Ändrade nick utan att klicka i "dold". Valde ett vanligt ord som nick, ex. hund, vanlig, kök, katt eller liknande. Alla mina inlägg jag tidigare har skrivit fick ny blå signatur. Den gamla signaturen finns dock kvar i andras inlägg om de har citerat mig.
2. Ändrade nick med "dold" iklickad. Alla mina inlägg (nu med ny signatur) fick en svart avsändare. Den allra första signaturen finns fortfarande kvar på samma sätt som i 1. (Detta steg kunde jag hoppat över och gått direkt till 3)
3. Ändrade namn och mailadress under min personliga information. Tog bort all övrig info i min personliga information. Hade jag gjort det nu hade jag rensat totalt..alltså raderat trådar mm.
4. Stängde mitt konto.
5. Skaffade ny mail och öppnade ett nytt konto som innehåller minimalt med info.
Om man söker på min gamla signatur på Google kommer det upp resultat på Familjeliv. Det står t.ex. "Signatur skrev följande kl 11.28". Går man då in i tråden är det enkelt att leta reda på vad som skrevs kl 11.28 och då se min nya (nu avstängda) signatur och därmed veta vad jag bytte till. Inbillar mig dock att jag försvårar sökningen då jag valde ett nonsens-ord som signatur. Svårare att hitta "kök" än att hitta "FTGHYUFRDV". Inbillar jag mig

(är inte så bra på datorer)...men jag kanske har fel?
Antar att allt det gamla kommer att finnas kvar på FL i någon form, men som jag har gjort nu så fyller jag iallafall inte på med mer info och har förhoppningsvis försvårat möjligheten att i framtiden göra en koppling mellan mina gamla inlägg och mig som person!