• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • vill inte ha signatur mer

I vissa inlägg står "signaturer i citat är dolda tills vidare", men i vissa citat har det inte fungerat. Den meningen finns inte med utan personens gamla inlägg står på det stället istället. Hur kan det fungera på vissa ställen men inte på andra???

• vill inte ha signatur mer
    Mbopbopbop skrev 2012-01-22 12:00:28 följande:
    Jag anmälde en mängd inlägg igår att de skulle tas bort med motivering. Inget är borttaget och jag har inte fått något svar. Varför???? 
    Samma här. Men för att vara rättvis, de måste ha fått in miljontals anmälda inlägg under dessa dagar. Det är ett omöjligt uppdrag även för dom. Därför borde ALLA trådar tas bort för både FL och användarnas bästa.
  • Forumvärd
    Mbopbopbop skrev 2012-01-22 12:00:28 följande:
    Jag anmälde en mängd inlägg igår att de skulle tas bort med motivering. Inget är borttaget och jag har inte fått något svar. Varför???? 
    Hejsan!

Det jobbas febrilt i kulisserna!
    Vi kommer att behandla ärendena allt eftersom
  • Mbopbopbop
    Forumvärd skrev 2012-01-22 12:18:25 följande:
    Hejsan!

Okej! Jag förstår att ni jobbar hårt. Har ni någon ny policy att ni tar bort de inlägg som är anmälda eller nekar ni vissa?
  • Anonym
    Forumvärd skrev 2012-01-22 12:18:25 följande:
    Hejsan!

Hur gör man om man stängt ner sitt konto och vill ta bort inlägg med den gamla signaturen?
  • soffliggaren
    trubbelsnåd skrev 2012-01-22 11:45:58 följande:
    Gör så här för att hitta inlägg med era gamla nick (det tar lite tid men det är mycket smidigare än att anmäla inläggen ett och ett)

1. Gå till google.se
    2. Skriv följande i sökrutan: site:familjeliv.se [dittanvändarnamn] (utan hakparanteser om någon undrar)
    3. Gå in i alla trådar som kommer upp (en gång per tråd räcker om någon kommer upp flera gånger)
    4. Skriv in ditt (gamla) användarnamn i sökrutan "sök i tråden" och klicka "sök"
    5. Kopiera länken som finns i adressfältet*
    6. Upprepa för varje tråd ert användarnamn finns med i
    7. Mejla alla länkar ni kopierat till sakerhet@familjeliv.se

*den kommer se ut så här www.familjeliv.se/Forum-20-52/m63119837 -1.html?search=[användarnamn]
    Jag gjorde som du skrev men det fanns inget. Rutan är tom. Klickade in på min presentation och vad händer ? Jo mitt nya namn kommer upp !

Konstigt...
  • Anonym (Hackad)
    trubbelsnåd skrev 2012-01-22 11:45:58 följande:
    Gör så här för att hitta inlägg med era gamla nick (det tar lite tid men det är mycket smidigare än att anmäla inläggen ett och ett)

1. Gå till google.se
    2. Skriv följande i sökrutan: site:familjeliv.se [dittanvändarnamn] (utan hakparanteser om någon undrar)
    3. Gå in i alla trådar som kommer upp (en gång per tråd räcker om någon kommer upp flera gånger)
    4. Skriv in ditt (gamla) användarnamn i sökrutan "sök i tråden" och klicka "sök"
    5. Kopiera länken som finns i adressfältet*
    6. Upprepa för varje tråd ert användarnamn finns med i
    7. Mejla alla länkar ni kopierat till sakerhet@familjeliv.se

*den kommer se ut så här www.familjeliv.se/Forum-20-52/m63119837 -1.html?search=[användarnamn]
    Tusen tack!
  • Anonym

Sitter och tittar igenom några trådar som jag har varit med. På bara en sida i en tråd så fanns min gamla signatur i inläggstexter i 6 av 10 inlägg! Finns det inget smidigare sätt än att sitta och trycka på anmäla och sedan fylla i samma formulär om och om igen?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-22 11:43:16 följande:
    Det borde det göra...men det kan ev. vara bra(?) att först byta till ett neutralt ord ex "hej", "alltid" eller liknande. Detta gör du utan att klicka i dold-rutan. Därefter byter du till "gamla_användarnamnet" men klickar då i dold-rutan. På så sätt får du alla dina gamla inlägg svartmarkerade och icke-klickbara under ett helt annat namn som blir svårare att hitta om någon listar ut ditt nya nick (med det neutrala användarnamnet) och googlar detta. Fler träffar på "hej" än på "nya-anändarnamnet" och därmed svårare att sålla ut dina inlägg.

Alltså, gör så här (Om du vill behålla ditt konto och bara ändra lite i din signatur samtidigt som du släcker ner det gamla så gott det går):

1. Byt signatur till ett neutralt ord. Utan att klicka i dold-rutan.

2. Byt signatur igen till det nya användarnamnet du vill ha. Nu klickar du i dold-rutan.

Men vi som först vill att våra trådar raderas, vad kan vi göra? Jag väntar fortfarande på Familjeliv och att de ska ta bort de trådar jag anmält då går det ju inte att byta och hålla på då.

Jag vill veta hur långt tid det kommer ta för att få ett beslut...jag antar väldigt länge så varför inte bara radera allt och börja om på nytt!?

• Anonym (protest!)

Väntar fortfarande svar på frågan om hur det blir om de anonyma trådarna blir hackade. De svarar bara på det som de vill svara på. Efter detta lämnar jag FL för gott.

Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt