Anonym skrev 2012-01-22 10:01:42 följande:
Jag har skickat ett PM till Forumvärd och Kodarn. Vill ni får ni kopiera och skicka till dem ni med:
Hej!
Vad har ni för skäl att INTE släcka ner forumet för att minimera skadan om användarnamn kombinerat med mailadresser läcker ut?
Som det är nu läcker ni som ett såll, att byta signatur hjälper inte eftersom den gamla signaturen finns kvar i citerade inlägg och inlägg där personer har skrivit signaturen i sin text.
Ni utsätter många för stort lidande eftersom de känner en väldig osäkerhet och stress.
Skulle ni släcka ner forumet och börja om på ny kula förtjänar ni all heder. Just nu har ni inget förtroende från min sida, och många med mig.
Hejsan!
Vi beklagar det som har hänt och tar er oro på största allvar!
Vi jobbar just nu med att hjälpa medlemmar, informera och gör även vissa ändringar.
Vi förstår att många är oroliga över att det gamla användarnamnet syns i citaten har nu anonymiserat citaten som en första åtgärd.
Detta är en temporär lösning ett första steg och nästa steg blir att koppla ihop citaten med de nya användarnamnen. Detta kommer att åtgärdas längre fram.
Om det är så att ni upptäcker ert gamla användarnamn i ett inlägg- inte via citat så anmäl det så plockar vi bort det inlägget.
Upptäcker ni citat där ert gamla användarnamn syns trots anonymiseringen så mejla
sakerhet@familjeliv.se så ordas det manuellt!