• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Anonym

Det farligaste som kan läcka måste ju vara anonyma inlägg i KR och det tycker jag är mest intressant om det verkligen kan garanteras till en miljon procent att ingen kommer att avslöjas där vad som än händer och hur många gånger FL än blir hackat och på vilket sätt dom än blir hackade på. Kan FL skydda oss mot det???

• jaghopparhögt
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-21 20:54:55 följande:
    Mja om han är så kompetent, så kanske han borde se över de kända problem som finns här. Det är vida känt att FL är ruskigt känsliga mot sql-injections.

Nåväl, hur det än är så har man ju lite ansvar själv. Använda slaskmailadresser när man reggar sig på olika sajter, ge fan i att använda pinsamt simpla och vanliga lösenord, och inte vara så korkad att man har samma lösen på alla jävla sidor och mail man har reggat.
    Äh tomat for lyfe y!
  • jaghopparhögt

"En sida av och för idioter" säger nån idiot på flashback som  inte kan koda en rad.
    Fuck you, man dissar inte tomat yo!

• krogen
    Anonym skrev 2012-01-22 04:12:33 följande:
    Har krav ställts på FL? De borde släcka ner alla gamla trådar nu tycker man! Det åtgärdar inte problemet med Google men gör det åtminstone betydligt svårare för folk att söka efter vad medlemmar har skrivit.

Jag tror inte att någon medlem skulle opponera sig mot detta i dagsläget och jag tror inte att särskilt många kommer vara kvar här om de inte är beredda att visa att de tar säkerheten på allvar.
    Nu har jag sokt pa min egen email i kombination med varierande sokord. Enda jag far upp ar en gammal annons nar jag salde min hast...

Sa nagonting maste ju anda vara ratt nagonstans, eller far ni era inlagg?
  • Anonym

För egen del är jag inte så orolig, då jag inte skrivit så många inlägg på FL (jag har nu självklart ändrat både lösen och signatur samt avreggat mig, kommer inte att delta på FL i framtiden - skapade denna signatur för att kunna skriva några avslutande inlägg), men jag anser att FL har mycket kvar att göra för att ställa tillrätta och inte bara släta över.

Många är väldigt oroade att det ska komma ut en lista med mailadresser kopplade till signaturer. Borde inte det enda värdiga att göra vara att stänga ner stora delar av FLs trådarkiv? Risken för många är ju att inlägg ska kunna kopplas till en mailadress bekanta kan tänkas känna igen, vilket torde kunna innebära oerhört svåra konsekvenser för en del - vad är fördelen med att ha kvar trådarna alls, i jämförelse?

Vad kan vara viktigare för FL än att återupprätta förtroendet hos dem som nu riskerar att drabbas på detta sätt?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-22 04:12:33 följande:
    Har krav ställts på FL? De borde släcka ner alla gamla trådar nu tycker man! Det åtgärdar inte problemet med Google men gör det åtminstone betydligt svårare för folk att söka efter vad medlemmar har skrivit.

Jag tror inte att någon medlem skulle opponera sig mot detta i dagsläget och jag tror inte att särskilt många kommer vara kvar här om de inte är beredda att visa att de tar säkerheten på allvar.
    Håller med till 100%
  • Anonym
    krogen skrev 2012-01-22 06:16:55 följande:
    Nu har jag sokt pa min egen email i kombination med varierande sokord. Enda jag far upp ar en gammal annons nar jag salde min hast...

Sa nagonting maste ju anda vara ratt nagonstans, eller far ni era inlagg?
    Att du inte ser något på Google än beror på att den lista där mail kopplas till signatur inte kommit ut än.....

FL, stäng ner trådarkivet, börja på ny kula!!! 
  • Anonym (faaaaaaaaan)
    Anonym skrev 2012-01-22 07:36:50 följande:
    För egen del är jag inte så orolig, då jag inte skrivit så många inlägg på FL (jag har nu självklart ändrat både lösen och signatur samt avreggat mig, kommer inte att delta på FL i framtiden - skapade denna signatur för att kunna skriva några avslutande inlägg), men jag anser att FL har mycket kvar att göra för att ställa tillrätta och inte bara släta över.

Många är väldigt oroade att det ska komma ut en lista med mailadresser kopplade till signaturer. Borde inte det enda värdiga att göra vara att stänga ner stora delar av FLs trådarkiv? Risken för många är ju att inlägg ska kunna kopplas till en mailadress bekanta kan tänkas känna igen, vilket torde kunna innebära oerhört svåra konsekvenser för en del - vad är fördelen med att ha kvar trådarna alls, i jämförelse?

Vad kan vara viktigare för FL än att återupprätta förtroendet hos dem som nu riskerar att drabbas på detta sätt?

Jag håller med dig. Jag och flera med mig mår oerhört dåligt. Hela helgen förstörd för att man i godan ro för flera år sedan gjorde precis det som FL uppmanade med ett mail innehållande för- och efternamn(ja jag vet nu att det var totalt jävla skitidiotiskt men det hjälper inte nu). Kommer det här ut med kopplingen användarnamn och mail är det total katastrof för många. Att säga "vi kontaktar polisen på måndag" och sen låter allt fortgå som vanligt med massa luckor känns så slappt. Stäng ner ALLT tills google totalt töms och det finns en lösning. Spara en strimma av forumet öppet där vi kan fortsätta diskutera vad som kommer fram om detta och där FL kan fortsätta informera. Eller nåt. Men släta inte över - ta ansvar och människors rädslor på allvar.
  • Anonym (faaaaaaaaan)
    Anonym skrev 2012-01-22 07:40:24 följande:
    Att du inte ser något på Google än beror på att den lista där mail kopplas till signatur inte kommit ut än.....

FL, stäng ner trådarkivet, börja på ny kula!!! 
  • Anonym
    Anonym (faaaaaaaaan) skrev 2012-01-22 07:45:16 följande:
    Jag håller med dig. Jag och flera med mig mår oerhört dåligt. Hela helgen förstörd för att man i godan ro för flera år sedan gjorde precis det som FL uppmanade med ett mail innehållande för- och efternamn(ja jag vet nu att det var totalt jävla skitidiotiskt men det hjälper inte nu). Kommer det här ut med kopplingen användarnamn och mail är det total katastrof för många. Att säga "vi kontaktar polisen på måndag" och sen låter allt fortgå som vanligt med massa luckor känns så slappt. Stäng ner ALLT tills google totalt töms och det finns en lösning. Spara en strimma av forumet öppet där vi kan fortsätta diskutera vad som kommer fram om detta och där FL kan fortsätta informera. Eller nåt. Men släta inte över - ta ansvar och människors rädslor på allvar.
    Hallå, finns det nån ansvarig på FL i närheten???
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt