• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Anonym

Finns det någon sätt att radera några enstaka inlägg som man inte vill ska kunna kopplas ihop med en mailadress?

• Anonym
    soffliggaren skrev 2012-01-23 12:03:05 följande:
    Borta på Goggle Skrattande Sökte tre gånger ! Borta och ingen koppling till något/någon

Beror det på samarbetet med google?
  • Anonym (C)

Så här skrev hackaren på flashback tidigare idag.

"Vi upptäckte intrånget efter bara några timmar" (uttalande från Ylva Hvarfner vd och ansvarig utgivare på Familjeliv Media AB).

Hackaren på FB: Min burk satt under 3 dagar och snodde användaruppgifterna, men mitt script verkade vara för "aggressivt" då deras sida dog 3 gånger innan dom upptäckte det.

• Anonym
    soffliggaren skrev 2012-01-23 12:03:05 följande:
    Borta på Goggle Skrattande Sökte tre gånger ! Borta och ingen koppling till något/någon
    Vilken tur du har! Allt mitt är kvar.
  • soffliggaren
    Anonym skrev 2012-01-23 12:10:27 följande:
    Vilken tur du har! Allt mitt är kvar.

Glöm det....Va fan jag sökte på mina nick flera gånger och jag googlade 3 utav er ! Ni var inte med. Nu gör jag en ny sökning på mig och jag är kvar !

Vad hände där ? Nästa gång skriver jag inte ut något... Känns som om jag säger vargen kommer.

har någon en förklaring ?      
  • CopyThat
    EnGladPingvin skrev 2012-01-23 11:51:26 följande:
    Jo, hackaren fick med sig användarnamn. Han har dock enbart publicerat ett fåtal av dem. Det gjorde han på flashback, men den listan togs bort en stund senare. Enligt FL har han kommit åt en databas med användarnamn, e-postadresser och hashade lösenord. Koppling till adresser och telefonnummer kom han inte åt, de finns troligtvis inte lagrade på samma ställe. Vi får väl utgå från att de inte ljuger. På flashback talade inte heller hackaren om att han skulle ha fått tag på några adresser.  
    Ja vi får hoppas på att det är så.
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 11:52:04 följande:
    Den dumpen är ju borta av någon anledning. Hur det än är, så kan inte FL göra någonting åt det...än att råda användare hur de kan minimera skadan. Den info de kan få genom att koppla ihop dig med din signatur, väljer du ju själv nu.
    Så man behöver inte längre ange sin adress och telefonnummer vid registrering? Kan man ta bort dessa uppgifter om man redan angett dem?
  • CopyThat
    Anonym (C) skrev 2012-01-23 12:07:27 följande:
    Så här skrev hackaren på flashback tidigare idag.

"Vi upptäckte intrånget efter bara några timmar" (uttalande från Ylva Hvarfner vd och ansvarig utgivare på Familjeliv Media AB).

Hackaren på FB: Min burk satt under 3 dagar och snodde användaruppgifterna, men mitt script verkade vara för "aggressivt" då deras sida dog 3 gånger innan dom upptäckte det.
    Men vet du alltså vem hackaren är? Varför anmäler du inte om du vet vem det är?
  • krogen
    CopyThat skrev 2012-01-23 12:30:59 följande:
    Men vet du alltså vem hackaren är? Varför anmäler du inte om du vet vem det är?
    Den traden finns for alla att se. Jag laste detsamma nyligen och jag kanner inte hackaren.
  • Anonym (Cat)
    CopyThat skrev 2012-01-23 12:29:18 följande:
    Ja vi får hoppas på att det är så.

Så man behöver inte längre ange sin adress och telefonnummer vid registrering? Kan man ta bort dessa uppgifter om man redan angett dem?

Behöver man inte ange det?
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt